AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
917

vad ingick i comfort-paketet på E39 2003?

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Jag har kollat på en 525 2003 E39 med vad både jag och säljaren anser har m-sportpaket och comfortpaket, men den saknar regnsensor!?
Bilen har andra saker jag förknippar med comfortpaket så som kopphållare och fällbart baksäte. Fanns det nån annan utrustningskombination bilen kan tänkas ha...? Bilen är svensksåld, så den är troligen utrustad med "paket"... det är ju helt klart vanligast här hemma.

/Jonas
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
nån har ju den här infon... eller hur? :)

/Jonas
om du vet exakt vilken utrustning den har, vad spelar det då för roll vilket paket det är?.. den är juh ändå utrustad med det den är utrustad med ;).

bmw borde sitta på den här infon om man knallar in med chassie nummer.

/mvh jocke

Numera Jeep ägare.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
jag är bara lite misstänksam...
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Regnsensor var standard på svensksålda facelift E39

**BMW-ägare i 27 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980**
da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Det kan inte vara så enkelt att regnsensorn missades när bilen byggdes en gång i tiden. Även om det är standard på svensksålda så innebär ju inte det att det är det på alla tillverkade e39:or. Mitt tips är att få tag på första ägaren och höra.
Har dom bytt framruta ?
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
skulle inte tro att framrutan är bytt, bilen har bara gått dryga 8000 mil. Men spaken för torkarna saknar inställningen för regnsensorn så den har nog aldrig funnits där... skumt.

Jag skulle vilja veta vad mer som ingår i comfortpaketet så jag kan kolla om det är nåt mer som saknas.

/Jonas
ch
357
chrisod
Mini Cooper Clubman 2012
E60 M5 Kelleners 2005
325iA cab E30 1990 (x2)
R1200c Independent 2004

Bara för att bilen är svensksåld är väl ingen garanti för att man valt paket. Jag tog bara delar ur comfortpaketet på min -05a för att jag helt enkelt inte ville ha vissa saker.

Det samma tror jag man gör om man beställer en tjänstebil och vill ha vissa delar men inte komma över ev. prisgränser. Så omöjligt är det inte....

Kommer tyvärr inte ihåg dock om min -02a hade regnsensor standard eller om det var i comfortpaketet.

/Christian
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
chrisod: jo, troligen har du rätt...

/Jonas
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
"Men spaken för torkarna saknar inställningen för regnsensorn så den har nog aldrig funnits där"

Oavsett om bilen har regnsensor eller inte så sitter väl alltid "hjulet" där som reglerar känslighet på regnsensorn eller hastigheten på intervalltorkningen??

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
Suzuki Ignis Sport -04
hum... spaken såg inte ut riktigt som den brukar... har jag för mej. Om det blir affär på bilen i fråga återkommer jag med def. info.

/Jonas
"Oavsett om bilen har regnsensor eller inte så sitter väl alltid "hjulet" där som reglerar känslighet på regnsensorn eller hastigheten på intervalltorkningen??"

Du har ju ett speciellt läge på spaken för att ha regnsensorn på eller av, sen ställer du in med "hjulet" hur känslig den ska vara.

/Christian
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.