|
|
|
|---|---|
|
Hej, Söker däck närmare bestämt 4st 225-40-18 till min 750, och undrar om någon vet var man kan köpa sådan riktigt billigt. Ska nämligen sälja bilen om ca en månad och vill inte slänga ut onödigt mycket pengar. Det verkar vara svårt att få tag i begagnade... Bör vara i södra Sverige... Tacksam för alla tipps! //Daniel | |
|
begagnat finns om man håller ögonen öppna... www.molway.se eller .com har billiga däck.. en annan lösning som jag som köpare skulle uppskatta är att du drar av på priset istället, så får man köpa dom däck och dimensioner man själv vill ha, inget kul att köpa en bil eller fälgar med skitdäck på. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
åk ut i kvarnby jag var där och fick två bättre begagnade däck pålagda på fälg för fyrahundra förra veckan kim |
|
|
inte 18" får jag hoppas [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
16 i och för sig men de flesta däckverkstäder tar ju 150-200 per däck om man har egna däck med sig så jag anser att det är billigt ändå jag fick pålagt fyra nya däck på en polo för femhundra för ca ett år sen kim |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Länk MVH Hasso |
|
Apropå dackonline, har just köpt däck via dem, känns alltid lite vansligt när man lämnar ut kortnr via nätet och "får se" om man verkligen får ngt tillbaka... Men, de första däcken kom efter 3 veckor, bakdäcken (som är lite speciella) vart däremot felskickade efter 3-4 veckor, fick 15" 195/65 istället för 265/35/17... Men de sade att jag skulle få mina däck snart... Typ nästa vecka. Det finns en svensk kontakt i Malmö, men jag antar att det bara är lite "extraknäck" som representant för Delticom. Men, hittills har jag inte haft ngra riktiga problem, förutom att mina pengar är borta och att jag inte fått alla däck ännu... /M |
|
|
Polarn har precis köpt 19" av däckonline (malmö?) via nätet. Tror det tog 2-3 dagar. Köpte f.ö Toyo proxies 235x19" för 2.000:- /st !!! Måste jag säga är kanonbilligt. Däcken är han hur nöjd med som helst, tysssta... |
|
|
Polarn har precis köpt 19" av däckonline (malmö?) via nätet. Tror det tog 2-3 dagar. Köpte f.ö Toyo proxies 235x19" för 2.000:- /st !!! Måste jag säga är kanonbilligt. Däcken är han hur nöjd med som helst, tysssta... |
|
|
Om du skyndar dig.... Länk |
|
| Köpte 2 st Brigdgestone sp-03 255 40 17 av däckoline, funkade utmärkt. Billigt var det oxå | |
zara |
På Kvarnbyskrot hos Hasson däck. Jag köptte 4 nya däck 195 *15 för min BMW med montering för 2500:-kr |
|
Ja har köpt nyligen ett par 235 40/17 fram till min bil. Dom gick på 2565:- inkl.frakt från Haparanda. NTT däck heter företaget. Mönstret e som alla andra sport däck, de typiska V mönstret. Och dom e mycket fina i övrigt för dom pengarna såklart Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
M3-Mackan |
Darklight Hur breda fälgar har du till 265? -Mackan- |
|
Har pratat med Hassouns däck i Kvarnby flera gånger och han säger att han nog kommer få in begagnade 18" som han säljer för några hundralappar stycket, men det händer inget... Han har iofs billiga nya också. Fast det kanske finns fler ställen ute i Kvarnby som man kan höra med? //Daniel |
|
|
Där finns minst femton olika som håller på med begagnade däck så det är bara att gå runt och kolla kim |
|
|
Darklight: det är inte någon fara att lämna ut kortnr via nätet... Lite problem kan du få men du får tillbaka pengarna om du inte har skrivit på något. Mvh /NP |
|
|
Var ute på Kvarnby idag, ingen som hade några 18":are alls, varken nya eller begagnade. Men Hassouns däck sa att han får in begagnade 18" på måndag, när jag frågade vilka dimmensioner fick jag svaret: alla dimmensioner. Blir spännande att se vad de säger när jag ringer på måndag, har inte alldeles för höga förväntningar... =) //Daniel |
|
|
Mycket billiga däck!!! Länk |
|
M3-Mackan |
Verkar varierar ganska mkt på leveranstiden hos Däckonline. Jag har beställt 2st 235/45/17 av dem nu i helgen och satt in pengarna på deras BG. Känns väldigt vanskligt att göra så. Undra nu bara hur lång tid detaa tar. 2-3 veckor känns alldeles för länge för mig... -Mackan- |
|
Tjena! Ngn som beställt däck hos www.4wheels.nu? Bra priser iaf, såg också att dom hade regummerade 235/45*17 för 750:-/st. Det är säkert bara skräpdäck, men billigare däck än så i den dimensionen måste vara omöjligt att hitta. Mvh Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.