AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.011

krånglande vindrutetorkare

da
19
dagobert
e38 750-98
mina vindrutetorkare har börjat gå dåligt. vill inte gå igång på intervall och andra läget men dom går på snabbaste. dåck väldigt långsamt. ibland går dom på första och andra läget också men dom hackar när dom går tillbaka för att ibland stanna helt mitt på rutan slår jag av och på bilen kan dom gå hyfsat igen. kan det va nåt relä som spökar och i så fall var sitter dom. tacksam för bild. det är en 750 e38
Ha
18
Halloba
523iA Touring -99
525i -04
Nästan samma problem i min 728 e38,,regnsensorläget funkar inte ibland.När den bråkar i sensorläge,så går torkarna med 3-4sek intervall vare sig det spöregnar eller inte...
Sa
1
Sam2Four
E32 750iAL -90
Jag hade samma problem i somras, torkarna växlade mellan snabbaste läget och intervall+väldigt långsamt för att sedan ge upp helt. Visade sig vara torkarmotorn som brunnit. Den sitter inte så bra enl verkstadskillen (1 dags jobb för att komma åt den) men nu är den ersatt av en utbytesmotor (finns nog bara på BMW). Pris ca 2500:- + lika mycket till för jobbet men nu funkar till och med intervall med avkänning när det bara droppar lite så det var det värt. Verkstadskillen sa att det är bättre att kolla motorn innan den stannar helt som för mig. Hoppas detta kan vara till hjälp...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.