|
|
|
|---|---|
|
Tja. Ska byta motorolja i bilen och undrar vad jag ska ha för olja. Den har gått 12500 mil ungefär. en -02. ska jag köra på det som bmw rekommenderar, castrol, eller kan jag köra på annat.. jag får bra pris på Mobil 1 5-40, jag får ännu bättre pris på mobil 10-40, men den är ju delsyntet. funkar det med delsyntet? Vilken olja ska jag köpa? | |
|
Det finns ingen anledning att byta till delsyntet, sen vilken olja du väljer är upp till dig själv. Det viktiga är att oljan uppfyller de krav som BMW specar i instruktionsboken. Själv ska jag göra ett mellan oljebyte i veckan och har beställt Castrol EDGE 0w-40, den är godkänd av BMW som LongLife olja (LL-04). Lycka till, och vill du har mer information så finns det säkert tusen olika trådar som behandlar din frågeställning om du söker inom forumet. Mvh/ Niclas |
|
|
Mina val är AGIP del eller helsyntet, därpå Castrol SLX. Mvh Asken |
|
|
Oljan SKA uppfylla BMW-LL01 eller ännu hellre 04 om du ska kunna följa de rekommenderade serviceintervallen. Vad oljan heter är ganska irrelevant... /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.