AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.210

Andrahandsvärde på mercedes c-klass?

ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Hej! Vad säger panelen om andrahandsvärdet på nya c-klassen (som kom 2007)? Har läst lite kommentarer på vissa forum att mercedes värde skulle vara lite svajigt på beg.marknaden. Jämfört med 3-serie och audi a4 - vilken modell står sig bäst. Avser främst dem mindre dieslarna (4-cylindriga).
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
I en tid då många omvärldsfaktorer påverkar( konjunktur, labila oljepriser, utsläpp osv) så tror jag att framtiden för bilvärldens framtid kommer bli svårare att förutspå. MB:s nya kvalitetsgiv slår bra, jag har provkört några av de nyaste( B, C, E, R, S, SL) under sommar/ hösten och har en bra magkänsla för att Sindelfingen gjort sin hemläxa. Bara en sån sak att de är en av få som har en gasPBl på programmet(E), satsar på gassopbilar mm och en ytterligare PB i antågande(B) när bensin/ dieselbränslet är i prisstegring visar enligt mig på helheten, nämligen att C-klassen kan du nog räkna med håller värdet betydligt bättre än t ex tidigare E-klass t ex.

Jag gissar rent generellt att andrahandsvärdena på bilar de närmsta åren kommer bli som i USA. 40-50% tapp på 2 år...
Mvh
Asken
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Bilvärden, inte bilvärldens:)
Mvh
Asken
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Tack för det Asken, många kloka ord. Men i jämförelse med 3:an och a4:n då, vilken står sig bäst? Diesel vs bensin?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag håller C med minsta dieseln som trolig optimalval. Eller 318d. Kör och känn efter själv. Det är inte några kr hit eller dit utan hur kul du har bakom ratten i slutändan, liksvepningen har ju inga fickor ändå:)
Audi då? VAG-koncernen, delade plattor, osv. Sen är iofs A5 lyckad men sorry, i mina ögon för mkt ekonomer som styr VAG, de överblivna hoppar mellan Sindelfingen och Munchen, där den senare orter verkar ha en liten del av majoriteten nu:)
Mvh
Asken
ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Är inne på dem banorna med, att minsta dieseln i c-klassen är mest optimal sett till ekonomi och prestanda. Känns som att 3 serien kan tappa lite mer som begagnad om cirka 3 år eftersom den kommer att få en ersättare runt 2011.
Kan inte fatta att 2:a handsvärdet är så högt på mercor, finns ju hur många som helst!

Ggp
Visa användare
3.755
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Ja vad kan det då bero på? :)

ac
355
acer84
BMW z3 2.2
Volvo C70 2.4T cabriolet
Volvo S40 T4
Renault Talisman
Att det finns hur många mercedes som helst är väl lite överdrivet. De senaste åren har både bmw och audi sålt mer 3:or och a4:or än mercedes sålt c-klass. Tycker nyare bmw har blivit en allt vanligare syn i trafiken. Inte på volvos nivå men visst finns det många 5 och 3:serie i Sverige idag.....
kvalite

blackpearl
kan bara säga att för våran 320 clk cab 8000 mil års 99 fick vi 170000 byte mot en kabe vagn 06

blackpearl
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.