|
|
|
|---|---|
320ia |
Har en 320 IA -97, med klimatanläggning som brummar underligt vid låga hastigheter (t ex stadskörning), men försviner vid högre hastigheter (>70 km/tim). Det låter som att det skulle kunna vara ett malande lager, men det är väldigt svårt att lokalisera var ljudet kommer ifrån. Tar tacksamt emot tips på vad det kan vara för fel. Kompressorn fungerar bra, och kyla kommer (fast den kunde vara effiktivare. |
Donk |
Min klimatanläggning låter också lite märkligt, det är nåt slags brummande eller vinande som ökar i takt med att man höjer fläkthastigheten. Jag har också funderat på om det kan vara ett lager i själva fläkten som håller på att ge sig. Irriterande är det iallafall! Mitt oljud försvinner dock inte i högre farter men hörs såklart mest i låga farter, det kan inte vara så att du inte hör brummandet när ljudnivån i bilen ökar? Har kollat upp vad en ny fläkt kostar, ca 2-2500 kr att beställa, exklusive arbete. Verkar desutom vara lite halvjobbigt att byta själv. Annars så går det säkert att få tag på nån begagnad eller skrotad, risken är ju bara att man får en som också är kass. Håller med om att kliman kunde vara lite effektivare och kyla ner kupén lite snabbare. Är också tacksam för tips om vad det kan vara eller vad man ska göra åt det. /Andreas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.