|
|
|
|---|---|
|
För att göra en riktigt lång historia riktigt kort: Jag hissade ner rutan, rutan luta, jag hissade upp den igen, och rutan försvann... Det är på 316 -94 (kompost) som det krånglar. Tog isär dörren och såg att ena "klammern" som rutan sitter fastlimmade på hade lossnat. Frågan är nu - vilket "klet" används som lim? Ser ut som nå kit eller nått. Lyckas inte trycka tillbaka rutan i gamla kletet, och jag antar att det då heller inte skulle sitta lika bra. Tacksam för övriga tips också förresten... | |
| Det är alltså mellan glasrutan och metallskenan längst ner på glaset det har släppt? Eller vad menar du med "klammern"? | |
|
Ja, precis! Den skenan menar jag! Några idéer? |
|
|
Den kommer att lossna igen i orginalkletet. Gör rent, slipa gärna med grovt sandpapper i skenan och på rutan, limma med nått tjockt och lite flexibelt, silikonfog, polyrethanfog eller sättlim typ PL400. Lägg lim i skenan, lägg i rutan, veva upp, och rör den inte på minst en vecka, tjocka fogmassor tar lång tid på sig att genomhärda, men när det väl härdat sitter rutan längre än bilen håller. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.