|
|
|
|---|---|
|
Hur vet man vad man har för utväxling på framdiffen? Vad jag kunde se på laga.se fanns det 2 olika.. 325ix-91 manuell.... | |
|
Enl. realoem finns det bara en: Länk Jag har förutsatt att det gäller en touring med manuell växellåda. AE |
|
| det är en sedan -91 men finns det bra en till de med... så jag kan köpa vilken som helst då? | |
|
enligt E30.de så finns det 4 olika diffar till IX:en. Länk mitt tips är att lägga dig under o kolla vad det står på diffen, bak blir nog lättast, skall finnas en liten plåtbricka som sitter mellan två av bultarna som håller kåpan bak på diffen, där ska det stå vad du har för utväxling. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
tycker det verkar finnas olika här... nån med 3,64 Länk men det kanske är felskrivet... |
|
|
ska kolla... har den fram bortplockad, ska kolla där först... tack för svaren!..... |
|
|
För sedanen säger realoem: Manuell: 3,64 eller 3,91 Länk Automat: 3,71 eller 3,91 Länk Automat på amerikanska marknaden: 4,10 Länk Således fyra olika för samtliga sedaner, men det står troligen mellan 3,64 eller 3,91 för din bil. Hittar du inget på slutväxeln fram så leta på den bakre, då de skall ha samma utv. AE |
|
| vad ska det vara för olja i diffen? var köper man billigast? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.