|
|
|
|---|---|
|
Hej Min bror har gått och köpt sig en uppsättning Styling 68 till sin BMW 320 2004. Nu har det visat sig att det inte var original M-paketsfälgar till e46 han fick utan istället original vinterfälg till BMW M3 E46. Dessa är 7,5" breda både fram och bak (istället för 8,5" bak) med ET 47 fram och ET 25 bak. Original är det ju ET 41 fram och ET 50 bak Kommer detta att bli några problem att använda på hans bil? Däcken är 225/45 runt om. Tror ni det blir någon försämring av köregenskaperna, kommer de att ta i någonstans? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? | |
| ET25 bak kommer att se förj-vligt ut. Tyvärr. Och risken är att de kommer ta i när det fjädrar, bak då såklart. | |
|
Låter ju inte så muntert. ET 25 innebär det att de kommmer att sitta 2,5 cm längre ut eller längre in i hjulhuset jämfört med original? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
Längre ut. |
|
|
Då fälgen är 1" smalare men sitter 25 mm längre ut så borde ju ytterkanten sitta exakt på samma ställe som original? Innertill kanske det blir konstigt med det syns ju i alla fall inte //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Den kommer fortfarande längre ut eftersom det är fälgens centrum som förskjuts, inte yttersidan. | |
|
Ja, det borde jag ju kunnat lista ut själv egentligen... Nåja, vi får väl helt enkelt se hur det blir. De satt tydligen som vinterdäck på en Z4 innan. Passar de inte så går de väl att sälja som vinterhjul igen till M3a. (Detta visar bara hur viktigt detta forum är. Hade bror läst här innan så hade han sannolikt inte köpt fälgarna) //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
| Möjligt att det kan funka men jag tror som sagt inte att det kommer bli så vackert. Det är ju å andra sidan en subjektiv bedömning. :) | |
| Fälgarna med ET25 kommer att hamna 22mm längre ut på vardera sida än om han skulle montera de fälgar som har ET47 bak. Om du är med på vad jag menar. | |
|
Nej det är jag inte eftersom Anders S säger tvärtom att fälgen inte kommer att komma längre ut utan endast centrumet. Det som man är rädd för är ju att bilen kommer att se spinkig ut. Kan man använda spacers för att få ut fälgarna så att ytterkanten sitter lika långt ut som originalfälgen? //Lövet Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.