AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
851

Oxfordgrön 528iAT med grön tyginredning, säljbart?

JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej!

Jag fick ett inbytesförslag på 525:an som jag är lite halvskeptisk till. Det är en 528iAT -98 med sportstolar och navi, 16000 mil. Det lät ju bra tills jag fick reda på att den var oxfordgrön med grön tyginredning! Säljaren tyckte den var snygg, men jag är vääääldigt skeptisk. Frågan är om den är osäljbar oavsett pris? Jag menar, E39 kombi är ju inte världens mest lättsålda bil även som svart/svart? Vad kan man räkna med att få ut för en sådan? Han ville väl ha 60-65' för den, men det tror jag inte man får ut vid en snabb affär. Vad tror ni?

Mvh Johan
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Nä, jag är också tveksam. Har ju letat E39 ett tag och såg en grön inredning på ett av objekten. Något fulare är svårt att hitta.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Denna är ju en kul annons :)

Länk

Notera företagets namn:)
de går att sälja gröna.
Länk

Risken att du får en hyllvärmare även om det finns de som inte vill ha skinn, personligen har jag inget emot oxfordgrön snygg klassisk kulör men kanske bara gillas av oss äldre herrar, dessutom går det ju att byta mot en skinnklädsel, för en överkomlig peng idag.
Men mer än 50 kan kanske vara svårt att få ut vid en snabb affär, det dräller ju av beggade E39 523/528 i olika prisklasser utan vett o reson många ggr.

///MVH Hasso
Länk
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Jag har ingenting emot oxfordgrön, däremot grön inredning hade jag i 9 fall av 10 hoppat över. Är panelerna också gröna? Då är det ingen ide att du tar i den.

Jag har en känsla av att de bytesförslag man får är bilar som är väldigt trögsålda och som folk i regel inte lyckas få sålt.

Jag har någonstans fått för mig att E39:an pre-facelift börjar bli lite som med Saab 9-5. Kan man inte lägga sig så att man är billigast på blocket så ska man inte ge sig in i leken för då blir man ståendes med bilen.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Oxfordgrön är väl knappast något fel på men just grön inredning är bland det hemskaste man kan stoppa i en bil. De som dessutom kombinerar silver med grön inredning borde det vara skottpengar på. Hur f-n tänkte man när man specade bilen?

//Lövet

Excusa me, vir optime, cogitio inquis tibi nomen "fatuus" es?
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
man kanske skulle försöka få in den för 50', då kan jag lägga 5 lappar och en helgs jobb på att byta till svart skinn i bilen. Tyvärr är även instrumentbrädan grön! Alternativet är att släppa den direkt för 50 lappar, då borde den gå iväg ganska fort trots färgcombo...

Mvh JOhan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.