|
|
|
|---|---|
|
För några dagar sen började en lampa lysa på instrumentpanelen. I instruktionsboken står det att den betyder ungefär "Bremsbelägg versleisch" eller något liknande. Men hur vet jag ifall det e fram eller bak det behövs bytas? Och kommer lampan att släckas automatiskt då jag bytt? Och vilka bromsbelägg ska jag välja? Original, EBC Greenstuff? Andra förslag? | |
|
jadu... tekniken räcker inte till allt, ibland får man göra saker själv, alltså kolla vilka belägg som är slut. när man ändå håller på så brukar man ju kolla bromsarna runt om, och snörja upp allting. bromsbelägg kan man välja med plånboken.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
| Sen så "måste" du byta varnaren också. Det är en sladd som nöts av när beläggen är dåliga. | |
|
vilka bilar finns det varnare på? inte på min i alla fall.. jag har metall mot metall nu, men det gör inget ska ändå byta allt i bromsväg runt om. utom oken då.. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
Len |
Borde finnas, på din. Somliga kopplar bort givaren(släcker lampan)genom att helt enkelt koppla ihop givarsladdarna vid byte av belägg - istället för att sätta dit nya givare för ca 120kr. Kul om dom informerar ny ägare om "finessen"... När det rullar så rullar det! Och när det gnisslar så kostar det. len |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.