AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.109

en liten varning för tyresö gummi och motor

Hade inne min bil för trycktestning av kylarsystemet och byte av termostat och termostathus. Termostathuset byttes inte, termostaten vet jag inte om den kom från bmw som jag ville (mecas öppnade inte vid samma temperatur) då den kostade 250kr, på bmw 370kr.
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Vad varnar du om? Om dom byte väl inte huset pga att det inte var något fel på det eller?

Mvh Danne
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Termostathuset byts normalt med termostaten p.g.a det brukar spricka vid återmontage (plast). Hade det särskilt påtalats har det nog skett ett missförstånd. Fel att döma ut en firma p.g.a ett enda misstag. Icke märkesbundna verkstäder kan inte känna till alla egenheter som specifika märken dras med. Tror inte det skiljer på termostaterna, men de kan ju vara specade för olika öppningstemperaturer så på det viset kan man ju få en annan temp.

AE
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Jag kanske ska passa på att lägga in en varning om kraftig vind, vilket kan påverka din bil i sidled och orsaka tvära kast. Seriöst, vad varnar du för? Handlar Tyresö Gummi 0ch Motor med narkotikum? Har personalen börjat pilotutbildning för Jumbojet? Spänningen stiger, men tack för varningen, nu är vi alla på tårna :-)
Jag hade bett om att få termostathuset bytt då det är i plast och inte kostar mkt, 200kr. och det stod med på kvittot men det byttes aldrig. det tyckte jag var dåligt.
Visa användare
323
sword
330e Touring Xdrive 2021
ViggO, Jag hade pratat med dem (Tyresö G&M) om det hela. Jag är ganska säker på att det kan ordna till sig. Kanske något som glömts att göras eller så. Jag tror inte de gjort fel medvetet.
Mvh
Sword
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.