AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.955

Uppdatera Navigatorn lite..

za
55
zabotec
M5 E39 -01
Hej, har åkt på en förkylning så sitter här och planerar lite vad jag skall göra med bilen min (e39 M5 2001).
Jag skulle tro att det sitter en Mk3 enhet i den eller vad tror ni? Jag funderar därför på att köpa en Mk4 så jag kan få 3d perspektivet för gps navigering?
Räcker det att bara köpa en ny "spelare" och uppdatera eller måste något annat ingrepp göra på 16:9 skärmen?

Sen har även min TV slutat fungera eftersom det är digitalt numera. Skulle en "TV-Free" adapter fixa detta problemet? eller vad behöver jag för prylar?

Sen har jag en annan fråga, Tyckte att basljudet var nästan obefintligt i bilen och funderar på om det är svårt att koppla in en egen baslåda?
mvh Michael
na
630
navi
BMW325xi -06
Du behöver inte göra något ingrepp i skärmen om du byter till Mk4.
Det är lätt att skilja på Mk3 och Mk4 eftersom det står DVD på Mk4 enheten.
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
För att få tv funktionen att fungera igen så måste du byta tv modulen mot en hybrid dito. En "tv-free" kabel gör ingen skillnad.

Mvh/ Niclas
RU
82
RULLEZ
528 im 00
vad kostar en sån hybrid dito grej?

finns det andra alternativ fär o kolla på tv eller dvd
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Finns bl a på tyska Ebay. Priserna låg på en 6-700€ sist jag tittade. Finns även att köpa på BMW men då kostar den ett antal tusenlappar till.

TV-Free, antingen via en kabel eller mjukvaruprogrammering, gör enbart att spärren som bryter bilden när bilen börjar rulla inte aktiveras.

___
//Ulf
za
55
zabotec
M5 E39 -01
Jag lyfter min gammla tråd lite med en ny frågan.
Jag såg att navigatorn i min bil aldrig har varit uppdaterad och det står följande SW 3-1/21 vilket alltså är V16.2 enligt en listan på X5world. Kan jag uppgradera min mk3 spelare till den senaste versionen V29.1 eller gäller endast den senaste versionen för mk4 spelarna?
Mvh Michael.
za
55
zabotec
M5 E39 -01
Typiskt att man inte läste vidare på sidan innan jag ställde frågan.
BMW slutade uppdatera mk3 efter versionen V22 eller har jag fel? mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det stämmer att inga nya uppdateringar har gjorts till MK3 sedan V22 då SW 3-1/63 kom. Du kan använda vilken skiva du vill från V22 och framåt då samtliga innehåller samma version för MK3.

Då du har en så pass gammal version som SW 3-1/21 så behöver du även en Key-CD för att uppgradera. Denna krävs när man uppgraderar till SW 3-1/40 eller nyare och då får man det nya gränssnittet med splitscreen.

___
//Ulf
za
55
zabotec
M5 E39 -01
Jag har tankat hem en Key-Cd som skall brännas ut på skiva. Kommer den efter uppgraderingen att fråga efter den? är det bara att stoppa in den skivan eller måste man göra något mer? mvh
Visa användare
134
DLux
MB AMG C43 -17 (S205)
MB SLK 55 AMG -09 (R171)
Lite längre ned på sidan som du hittade på x5world.com hittar man följande under rubriken: "To upgrade your navigation software, follow these steps"

Put in the V "XX" disk into your drive unit. Watch your screen and be patient. It will take about 6 minutes to do the upgrade. When it’s done it will eject the CD automatically. (note: for MKIII systems that are on version 17 or lower, the system may ask you to insert the Key CD. If so, insert the KeyCD and then follow the on-screen instructions.

Skärmen ska visa något i stil med:
"Bitte key-CD oder v.17 einlegen".

Lycka till!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Fungerar precis som DLux skriver.

___
//Ulf
m5
324
m5tomten
bmw M5 2009
lyfter tråden... jag har en en bmw 740 97a som jag har kastat ut mk1an på och satt ditt en mk3a och jag har kvar min 4:3 skärm och kommer att fortsätta ha den så min fråga är vilken är den nyaste uppdateringen på mk3 utan att få det nya gränssnittet? alltså jag vill ha den sista uppdateringen innan det nya gränssnittet... nån som vet el t.o.m. nån som har en skiva liggandes?? e kass på datorer...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.