AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
533

Startproblem efter isärmonterad backspegel?

sl
23
sledge
535i -92
Hej,

Igår kväll blev jag än en gång påmind att man inte verkar kunna ha bilen parkerad på gatan i stan utan att det händer något. I lördags kväll var det någon idiot som tyckte att min backspegel utgjorde ett stort hot, och bestämde sig för att sparka av den. Jag märkte det inte förrän jag på söndagen var ute och körde, lyckligtvis på väg till föräldrarna som har ett garage. Sorgligt är det, och förbannad blir man.

Backspegeln hängde kvar i kablarna så jag monterade därför bort resterna av kåpan, tejpade kablarna och körde hemåt. Idag när jag går ut för att köra iväg så går bilen igång som vanligt, men dör omgående och därefter får jag inte igång bilen igen. Det händer absolut ingenting, trots att det verkar finnas bra med kräm kvar i batteriet, det är till och med laddat för inte många dagar sen. Startmotorn går inte runt.

Det jag kan tänka mig är att kablarna har tjuvdragit ström under natten om det kommit in fukt under tejpen under natten, att jag kortslöt något när jag startade bilen då kablarna kan ha legat emot varandra, eller att det har något med Cargard-larmet att göra. Det beter sig nämligen precis som om man försöker starta bilen när startspärren till larmet gått igång efter några sekunder.

Är det någon som har några tips på var jag kan felsöka? Kan min söndersparkade backspegel och startproblemen ha med varandra att göra?

/Danne
sl
23
sledge
535i -92
Svarar på min egen fråga, säkring 12 som tydligen används för både immobilizern och elbackspeglar hade gått.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.