|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa trimkam till min 325:a. Har tittat på Schrick 272 eller 284 grader. Så jag ringde till Motornord och frågade vad han tyckte. Svaret blev: "Ju mildare kam, ju nöjdare kund". Jag planerar även att skaffa extraktorrör (plus ev friflödeskat) och att chippa bilen. Nu sitter luftfilter och avgas modell större på. Kanske jag planar toppen några tiondelar också när jag ända har den av... Enligt killen på Motornord var effektskillnaden försumbar, och nackdelarna var större med en 284 graders än en 272:a. Försämrade lågvarvsegenskaper... Jag bryr mig egentilgen inte så himla mycket om det. Vill att bilen ska bli lite snabbare. Blir det verkligen ingen större skillnad mellan dessa två kammar ihop med mina övriga planerade mods??? Någon som har egna erfarenheter av bägge kammarna i samma bil??? Estimerad effektskillnad?? 4wd is king | |
|
Skulle kört med 284 gradaren. Visst lite oroligare gång men bättre bett på toppen. 272 gradaren kommer du nog inte att märka så mycket av efter ett tag... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
|
Märker man någon skilnad på soppaförbruknigen om man stoppar i en vassare kam, blir det höger förbrukning med 284 än med 272??? Det där med bättre effekt på toppen....... får man inte igen det om man har en snällare kam tackvare bättre bottenvrid?? Iofs så kanske man inte direkt segdrar motorn vid tex ett race!! Jag har en 272 graders i min, och jag tycker iaf att det börjar sluta dra efter ca: 6300R/min. Vad har ni andra för erfarenheter av 284 graderskammen? Hellre liten och rapp än stor och slapp!! |
|
|
Jag tror det blir en 284... När man ändå håller på så vill man ju ha lite värre grejor! Är meningen att jag skall mappa bilen i rullande landsväg... Detta kanske kan hjälpa upp lågvarvsegenskaperna något??? På motornordkillen lät det som att bilen skulle bli typ "väldigt" svårkörd i stadstrafik, är det verkligen så?? Måste man trycka hela tiden för att motorn ska snurra eller?? (Har svårt att tro att det är så...) 4wd is king |
|
| Någon som har något att tillägga???? | |
|
Det går nog utmärkt med 284:an, hade sån i min förra bil. Du får kanske varva ett par hundra extra vid start men det är det väl värt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.