AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.401

Vart köper jag en Strassentech läpp lättast och billigast till en M3 E46?

va
38
vassmar
M3 E46 SMGII -02
Goder afton,

Ska köpa mig en Strassentechläpp till bilen men vet inte vart de finns att köpa här i Svea eller i Europa. I Amerika mm. finns det ju massor men frakten kostar ju mer än läppen vilket känns lite onödigt.

Nån som vet vart dem går att få tag på?
Hittade inge bra svar i de gamla trådarna btw.

ciao!
Tja

Har en original Strassentech läpp monterad på original front spoiler med hamann brakeducts och dimljus, på annonssidan här på AP, kan sälja allt för 9 tusen nypris 22 tusen, hör av dig om intresse finns.

Mvh Blagge
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Finns ju på Ebay och frakten är ju 90$:

Länk

Mvh Jimmy
va
38
vassmar
M3 E46 SMGII -02
@ blagge: Låter intressant, dock är jag tyävrr bara ute efter själva läppen. Tack ändå.
@ Jemej: Sant, dock vet jag inte om man vågar beställa från Taiwan? Kankse går bra.

Någon som förövrigt vet hur läppen i sig ska monteras? Hur gjorde du med din blagge?

Ho
340
Houke
M3 CSL-03
1M-12
530D M-sport LCI
Jag hade nog gjort som blagge alt köpt blagges... Plastsvetsa ihop den med orginalstötfångaren hade jag gjort idag om jag visst vad jag vet

Hade min på i 2dagar. Monterades som den skulle och drog den med 10 !! karosseriskruvar. Den lossnade i 270 km/h och gick i miljoner bitar under bilen.... Glad att skruvarna inte punkterade ett däck eller 2.

va
38
vassmar
M3 E46 SMGII -02
Oj det där lät ju inte som en hit direkt Houke! Får se hur jag monterar min i sånt fall.
Testar nog beställa från din länk där Jemej. Verkar ändå vara en rätt seriös firma och mycket postiv feeback.

Tack för hjälpen grappar :)
Visa användare
28
schaat
BMW M3 -13
Skillnaden mellan den på Ebay och den som blagge har är att den på Ebay är två-delad, d.v.s. att kolfiber och plast kan tas isär igen. Jag köpte en sådan för ungefär ett år sedan men blev besviken på utseendet så nu har jag beställt en orginal läpp istället.
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
Schaat:
Om jag förstått rätt, så är det en original Strassentech läpp som du beställt?
Isf. var köpte du läppen?

va
38
vassmar
M3 E46 SMGII -02
Jag fick hem min "ebay läpp" för några dagar sen och den hade helt okej finish etc. enligt mig. Och utseende mässigt så ser iaf inte jag nån skillnad mot den äkta varan. Har hört många säga detta också. Nu har jag iofs ingen att jämför med rakt av brevid varann men jag är mycket nöjd hur som helst.
Ska skickas på lacka om nån vecka fö. Jag kan väl lägga upp nån bild sen när den är klar för dom som är intresserade av att köpa vet hur den verkligen ser ut.
hehe man ser med lätthet skillnaden mellan en replica och den äkta varan och det är stor skillnad utseendemässigt.

Mvh Blagge
Rka:

Man kan köpa från Usa, kostar ungefär 1300 dollar utan frakt.

Mvh Blagge
va
38
vassmar
M3 E46 SMGII -02
"hehe man ser med lätthet skillnaden mellan en replica och den äkta varan och det är stor skillnad utseendemässigt.

Mvh Blagge"

Att den är tvådelad ser ju alla men jag tänkte mest på själva formen på den. Men det kankse är stor skilland där med?
Tänkte mer på hur kolfibret ser ut, originalet har ett sjukt fint mönster.
Helt annan väv o finish på kolfibret.

Mvh Blagge
va
38
vassmar
M3 E46 SMGII -02
Yes okej. Men det kan jag faktiskt leva med om jag kan spara 10k på att köpa en replika :)
Rk
252
Rka
M3 E46 SMG -03
vassmar:
Skulle du lacka läppen, så borde själva ytfinishen eller strukturen på klofibern vara av mindre betydelse.
Frågan är om "replikan" glipar och har dålig passform.
Har du provmonterat läppen.?

För egen del så tycker jag att olackad (kolfiberlook) ser förbenat bra ut...
Länk.

Är det någon som som har tips på en fräck läpp, till humant pris?
Posta gärna lite bilder och kommentarer.

va
38
vassmar
M3 E46 SMGII -02
@ Rka: Jag har iofs bara hållt den framför och då verkar det passa helt okej. Men det är antagligen inte hlt samma passform som the real deal.

Kanske skrev lite otydligt. Men det är så jag ska lacka den. Kolfibret kommer alltså att synas fortfarande.

Hamann läppen är rätt snygg fö. tycker jag.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.