|
|
|
|---|---|
|
Hämtade ut min 530XD augusti förra året med runflat Goodear EAGLE NCT 5 245-40/18. När jag skulle skifta till mina vinterdäck upptäcker jag följande: 1 däck har en bula på sidan och ett bakdäck är slitet ända in till korden på insidan. Ett tredje däck reklammerade jag till Goodyear då även detta däck hade fått en bula. Nu godkänner de inte reklammationen fast jag vet att jag inte har kört på någon trottoarkant. De anser att skadan måste ha uppkommit genom att jag har kört på en trottoarkant. Punkteringssensorn här även inte reagerat på att det bakre däcket troligtvis gått utan luft ett tag. Klarar denna inte av smygpunkor? Småhål i vägen ska väl dessa däck tåla eller? Har någon erfarenhet av samma problem med sina Goodyeardäck? Känns riktigt trist att redan behöva byta 3 däck fast det är 6 mm kvar på dem. Är det någon som kör med andra runflatdäck som håller bättre? Typ Bridgestone, Dunlop eller liknande Vad innebär däck med fälgskyddslist. Är de tåligare än vanliga däck eller? Kanske är det läge att skippa runflat och köpa vanliga hederliga däck istället. Snälla hjälp mig med tips... Bukko | |
|
1. Vilken verkstad använder du? Har olika erfarenheter av olika i 08. 2. Om du har kört utan luft i däcket så blir det ju cordsläpp.... Hur långt körde du med punka? Mkt fastigheter i otillgängliga områden? 3. Hål i vägen som orsakar skador reklamerar man hos vägverket, alt trafikkontoret om det skett i sthlm, de ersätter ofta skador. Småhål är inget, däremot potthål det förstör fjädring/ dämpare/ däck/ fälgar. Kolla så ingen fälg är skev. Tog ut en 535dAt, org RFT reklamerades skriftligt på garantin till verkstan, de bytte från 17" till 16" Rft. Blev ngt bättre. Sen slutligen till 16" non-rft. Då blev det ok. Sen att elfelen var så omfattande att 3½månads ägande blev 3 mån på verkstad och 300mil på 2 v det var en annan sak, inlösen och allt gott. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.