|
|
|
|---|---|
| hej jag har en 320ia e36 -93 och var på besiktningen häromdan där jag fick 2:a på för högt hc, co och lamda värden hur åtgärdar jag det? det är inga fel på min luftmassemätare eller lamdasond, kan det vara på grund av för gammal motor olja? mvh niklas | |
|
Skriv ut värdena tack... Det kan vara följande: kass lambda,läckage före lambdasond |
|
| o här kommer fler förslag: gammal olja, dåliga stift, dåligt luftfilter osv...Dvs du bör börja med en redig service... | |
| okej då vet jag:P jag ska byta oljan i veckan, samt kolla stiften och efter några lekage på röret:P tack för svaret | |
| *leta efter* | |
|
Studsar in med en fråga i samma tråd.... Besiktade bilen efter att den stått avställd UTE i nästan 3 år. fick fel på värdena... CO 0.8 (0.5) CO 2500 0.5 (0.3) HC 369 (100) Lambda 1.01 (0.97-1.03) någon vänlig själ som kan tipsa mej om vad det kan vara? Har läst runt på forumet nån timma och blir bara förvirrad av alla olika svar =P När jag startade upp bilen första gångerna så var tomgången väääldigt ojämn,steg upp och ner som en tokig,kanske det har någon betydelse? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.