AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
755

Värde på denna 325 med stcc-msport?

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Hittade denna fina pärla i en lokal bilhall precis nu när bilköp ska ske snarast. vad tror ni om priset på bilen? Färg, utrustning och skick är i mitt tycke nästan optimalt. Enda "fel" jag såg på bilen när jag var uppe och titta var små små repor i lacken, troligen maskintvättad + avsaknad av motorvärmare! Bilen servad för 450 mil sen och 1 tidigare ägare i solna(tjänstebil). En nogrann rekond och en motorvärmare tillkommer alltså.
Vad tycker ni om priset? Bilpriser.se säger någonstans mellan 170 och 185 tusen beroende på om den är uttagen i början av 2004 eller i slutet. Glömde ta regnr så jag kan inte ta reda på detta. Kan jag följa bilpriser.se eller gör jag mig bara dum om jag påpekar detta för försäljaren?
Tycker för övrigt att det är bilköparnas tid nu, marknaden är ju stendöd så något överpris tänker jag inte betala. Det finns MÅNGA bilar att välja mellan.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Länk
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Länk!
Du kan definitivt hänvisa till bilpriser tycker jag. Som du säger är det köparens marknad och är inte säljaren beredd att acceptera ditt bud så är det bara att gå till nästa. Man kanske inte ska jaga enstaka tusenlappar men jag hade utan att tveka lagt ett bud 20' under det begärda. Begär ett fax via vägverket och ring upp tidigare ägaren och fråga vad han fick för den så vet du vad du har att spela mot.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Det blev en 330Ci istället! Var nått med vxl-lådan jag inte gillade i 325an.. Fick backflash från min gamla 320 e30 som hade taskiga sync och glappt länkage... Det skrapa visserligen inte, men lådan kändes trög och aningen stort spel på växelspaken.
330ns låda kändes som ny! En ägare på 60 år, 10k mil, samt servad på Sveriges bästa BMW-verkstad! Sånna bilar växer ju inte på träd!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.