AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.494

Ice link plus utgått!

An
558
Anders.B
F31 320d Xdrive M-sport - 19
Honda HR-V -99
Hej!
Har läst på Densions hemsida att ice link plus har utgått och ersatts med gateway 100/300. Är det någon här som har erfarenhet av den nya produkten, funkar den lika bra som ice link plus verkar ha gjort? Har läst vad jag kunnat hitta här på forumet om ice link plus och den verkar i de allra flesta fall funkat bra.

Anders
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
I mitt fall, men en -99 E38 med DSP, så är det en GW300 som gäller. Jag har skrivit till Dension och frågat. Jag kommer att beställa en sådan snart, och lägga till blåtandsenhet och videoenheten liksom switchen som gör att min original 6-CD växlare fonkar som vanligt. Allt går att koppla in samtidigt och sen bara switcha mellan.

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
Be
1.410
Beolink
E39 M5
E61 550i
V70 T5
GW300? Funkar inte GW100 också?

/Andy
Dr
2.410
Dr Tinnitus
02 tii
740iL -99
Beo.

Jodå, det tror jag den gör, men jag ville ha max funktioner jag.... :-)

Dr Tinnitus

Min bil
Länk
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!
Är det nån som installerat och använt gw 100/300 och har erfarenheter hur det funkar. Det var väl mest det jag undrade över...

Anders
Candyman
Fick min Gateway 300 idag ska installera den ikvväll sså jag återkommer med info.
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!
Det låter bra candyman, ser fram emot det.. Varför valde du GW300, är det bara för usb möjligheten? Dension säger att mjukvaran är bättre i 300, men jag vet inte vad som är bättre...

Anders
Candyman
Nu är det inkopplat och klart, tog runt en halvtimme att montera allting funkade på en gång och klockrent ljud!
Det enda jag är lite irriterad på är att jag fick generator ljud i högtalarna är ganska störande på låga volymer ska pröva att flytta om enheten lite imorrn och se om det blir bättre.
Varför jag valde GW300, ja det skiljer inte så mkt i pengar mot för GW100 och det finns ju mkt merl möjligheter på den, det som lockade mest är väl att montera hårdisk och skärm nångång i framtiden för jag plockar nog ur den vid ev. försäljning av bilen.

Länk
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Candyman: Kul att det funkar bra. Har du navi eller vanlig stereo i bilen? Fick du upp ipodtexten i displayen direkt eller behövde du uppgradera mjukvaran i GW först? Vilken ipod har du?

Anders
Candyman
Har ingen navi, ingen text än men det kan ha och göra med id3 taggarna ska kolla lie på det idag om jag får tid.
Jag kör med en 4gb nano.

Länk
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
OK Candyman! Tala gärna om hur det går med texten, jag är nyfiken...

Anders
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Lyfter denna tråden nu... Hur har det gått för Candyman? Har det blivit några ID3 taggar?

Anders
Candyman
Har glömt bort den här tråden, allting funkar som det ska nu, behövde bara lägga in filen som finns att hämta på deras hemsida så funkade texten på en gång.
Generatorljudet är borta flyttade jordpunkten till boxen sen vara det bra, har testat köra usb minnet oxå och det funkar skapligt det jag inte riktigt förstår är hur man ska veta vart alla låtar är nånstans när man inte kan bläddra mellan mapparna?

Länk
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!
Det låter ju riktigt bra, snart dags för en beställning för mig oxå...

Anders
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!
Har nu oxå installerat en GW 300, har dock lite problem med att få id3 taggarna att fungera. Har testat med filen från dension på ett usb minne men det ville sig inte. Har skrivit till deras support, hoppas på snabbt svar. Om nån här har koll kan den ju gärna komma med tips...

Anders
Fr
71
Fredrik b
528i touring97-
Passat tdi 4m 10-
Hur får man fram id taggarna då??
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!

Jag hade mycket problem med det. Testade att både installera och avinstallera filen för text visning flera gånger. Hade upprepade kontakter med supporten utan att det löste sig så till sist fick jag skicka upp GW:n till Dension. De testade den i nån bil där och den funkade då, så jag fick tillbaka den. Den funkade såklart inte i min bil då heller. Vid ny kontakt med support visade det sig att GW:n var inställd för bilar med navi så jag fick på nytt installera filen för text visning och välja radio display. Så nu fungerar det precis som jag tänkt mig...

Läste i nån annan tråd att filen man laddade ner från Dension var skadad, vet inte om det stämmer och om det isf har nåt att göra med problemen jag hade vid installationen.

Vet fortfarande inte vad som blev fel från början, tyckte att jag gjorde likadant. Så kanske det haft med en skadad fil att göra...

Anders
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Generatorvin är något jag också har...
Klippte du av jordkabeln och satte i chassiet eller hur gick du till väga.

i kabelstycket som man trycker in i radiomodulen sticker det ut en kort svart kabel... Är det något som man skall jorda kanske... Någon som prövat?

Jag har en textaktiveringsfil som är okej.
Bara dra iväg ett mail om ni vill ha den: deejaywasp@hotmail.com

Den på Densions-supportcenter är skadad/felaktig.

__
/Chrille
An
558
Anders.B
Honda HR-V -99
Hej!

Jag har inget generatorljud i min bil. Har GW:n installerad fram i bilen bakom radion, vet inte om det påverkar. Det verkar som de flesta med generatorljud har GW:n bak i bilen.
Av den anledningen har jag inte heller testat att jorda den svarta kabeln som hänger ur kontaktstycket.

Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.