AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.464

Volvo utmanar 7serien?

Visa användare
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Kolla denna: Länk

Lite highline över det hela med kylfack mm.
Tycker faktiskt den är rätt fin. Över 300HK rör ju på sig som min 740 antagligen. 4hjulsdrift vet jag inte om jag själv hade velat ha, men det lockar säkert nån med en 4WD lyxvagn.

Inget jag skulle köpa, men jag anser att den är rätt fin faktiskt. Vad säger ni? Kommer den plocka gamla 7seriekunder tror ni?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Svårt att tro dem drar samma kunder. Just det är ju en sådan skilnad på volvos och bmw´s kvalitékänsla. Bara jämföra med min touring -97 med farsans V70 -05. Det är iaf stor skilnad! Jag gillar inte volvos kantiga linjer, det "luktar" 740 över dem frotfarande. Just alla reglage är kantiga, plastigt etc.
Så min åsikt är iat att dem inte slåss om samma kunder.
Hahaha nej du det kommer inte göra, den är trött den är slöare än den tyngre och med mindre HKutrustade X3 3,0Sd, jag har kört S80 V8 bra för att vara Volvo men klarar inte konkurrensen, Lexus GS430 är Myyycket bättre precis som dom Tyska märkena, undra om Cadillac CTS också är bättre?!

Stephan
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Gäsp:) För de som inte provat, De facto fördomsfyllde Herr Ask har åkt Facelift XJ 08, den bilen har känsla bortom Lexus båda GS och nya LS. Nya Sklasse är lite för mycket pansarvagn. Noterar att det är dags för en provsväng i Cadillac och utforskande av diverse uddamärken. Det mest miljöischa valet idag måste vara E-klasse NGT med Airmatic och komfortstolar?
Mvh
Asken
Visa användare
1.553
W2k
i5 xDrive40 -25

BMWCS#22725
S80 utmanar inte 7-serien, den utmanar 5-serien. Och där föredrar jag faktiskt Volvon. Känns som betydligt mer bil för pengarna och dessutom har de fått till premiumkänslan i S80 tycker jag. Något man inte kan säga om Lexus, att kliva in i en GS är fortfarande för likt att kliva in i en Aygo för att prisskillnaden skall kännas motiverad. Ska jag ranka dem så är det S80, 5-serien E60, därefter Lexus GS. Sedan ska ju Audi/Mercedes och kanske något mer märke in i listan, men det är en annan diskussion.

Min poäng är iaf att S80 inte skall ses som en utmanare till 7-serien, S-klass, A8 och motsvarande, det är den inte. "Executive"-modellen kan jämföras med en välutrustad 550iA.

Wilhelm Svenselius
"Tyvärr anser Volvo att limousinen ska utrustas med super­breda däck i dimensionen 245/40"

Hehe, superbreda... :)
Conan999
Jag tycker Volvon är riktigt fin faktiskt. Gillar den nya karossen, den är helt ok inuti och ett skönt ljud dessutom. 0-100 går ju trots allt på 6,5 sek.

Conan999
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Håller med om att S80 mer "utmanar" 5-serie, A6, E-klass och co.
I den jämförelsen gör den absolut inte bort sig.

/L
"Bränsledeklaration: 11,9 lit/100 km." va ett nytt begrepp för mig. Tror jag ska skriva det i min nästa annons jag lägger ut på blocket ;)
No
358
Noel
E65 BMW 745 -02
E39 BMW 530dAT individual -99
Vad var nytt med det?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
l/100km har använts ett antal år. Så anges förbrukningen oftast på nya bilar. Tror det är en EU-standard?

"Tror jag ska skriva det i min nästa annons jag lägger ut på blocket ;) "

Det kan du gärna göra, gå in på blocket och sök på */100km så hittar du ca 70 annonsörer som använder den enheten.
jag tror han menade "bränsledeklaration"
Sad_ant du är inte helt dum du
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Vad är det för nytt eller konstigt med "bränsledeklaration"?
S80 är ju riktigt snygg! Dock är inredningen hemsk! D5 med automat är dessutom riktigt trevlig att köra.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.