|
|
|
|---|---|
|
Min nya vinterbil E36 touring -96. Har haft den i 6 dagar och redan trasig, vilket missflyt. Såg idag att kylaren var tom och att det fanns olja i kylarvätskan. Tror att det är topplockspackningen som gått sönder. Hur mycket kostar det att byta topplockspackningen? Kan man göra detta själv (har bytt på en fiat tidigare)? Är det något annat man brukar fixa/byta i samband med topplockspackningsbytet? Kan någon skriva en enkel lista på hur man byter och vad som behöver göras. Tack på förhand /J | |
|
hade en kompis som det hända samma grej med... fast med en m20 motor.. snåla som vi var så testade vi först med bara packningen men fick sen göra om allt då det visade sig att toppen var sprucken.. toppen var säkert sprucken vid inköp oxå. Hur man byter på en e36a har jag tyvär inget svar på men om toppen ska bort så kan man väl lika gärna byta ut ventiltätningar etc i toppen. Mvh |
|
yttryck |
det det låter tyvärr ganska dyrt att laga om det är en sprucken topp .. försök att häva köpet då det felet innebär bortkastade pengar,, det är ingen bil direkt i befintligt skick.. igor |
yttryck |
det det låter tyvärr ganska dyrt att laga om det är en sprucken topp .. försök att häva köpet då det felet innebär bortkastade pengar,, det är ingen bil direkt i befintligt skick.. igor |
yttryck |
| om det är av en privat person så finns det inte så mkt o göra ? | |
| Jag har köpt privat så det är bara att laga själv eller ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.