|
|
|
|---|---|
|
Är det någon som vet hur mycket jobb det är att byta drivremmarna till generator/vattenpump och AC på en 540iA -95 ? Jag bytte på 525:an jag hade innan för ett tag sedan och det var väldigt lätt, det jag närmast tänker på är om det är en massa som måste plockas bort för att man ska komma åt. Klarar man av det på ett par timmar? | |
|
När vi lossade lite på generatorn på min bil häromdagen i samband med byte av motorfästen...så råkade fläkträmmen trilla av helt. Det var inga problem att sätta dit den igen...det är väl någonsåndära hydralisk spännar-historia på den. Jag såg även ac-snöret...men det tänkte jag aldrig på hur det satt. |
|
|
Glömde o säga....det ända som man behöver skruva loss är stänkskyddet för oljetråget. Det kanske inte är det rätta sättet, vad vet jag...men det går :) |
|
|
Tackar så mycket svaret, då vet jag att jag vågar ge mig på det utan att avsätta för mycket tid på det. :) Om spännanordningen (typ en liten stötdämpare m fjäder) är samma som på 525:an så lossar man ett plastlock och sätter i en insexnyckel (8mm har jag för mig) och vrider... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.