|
|
|
|---|---|
| Hej. Jag har köpt en 540 iA -98. Den gick jättefint i 4-5 timmar, sen började den dö vid låga varv, typ 1200-1500. Efter den dör är den extremt svårstartad och tänder till bara en gång och sen händer inget. Men helt plötsligt kan den starta hur lätt som helst, fast problemen vid låga varv finns kvar... Vad kan det vara? | |
|
Hello! Kan vara kamaxelgivaren som spökar. Ganska vanligt fel. Använd sökfunktionen! Eller kanske luftmassemätaren. Jag har bytt den på min. Jag fick ofta motorstopp vid korsningar och fickparkering. Fast jag hade inga problem att starta igen! Dra ur kontakten till LMM. Blir det inte sämre är den troligen paj! Lycka till! Hälsn gagge |
|
| ska prova... | |
|
bärgaren tog till bmw-verkstaden efter motostopp mitt på stora vägen... :) En bmw-expert tror på bensinpumpen.... Vi får se.... |
|
| Inga felkoder visas. Bilen kan dö precis närsomhelst, för att sen inte starta, eller iaf vara fruktansvärt svårstartad. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag gissar på bränslepumpsrelä eller pumpen. Reläet sitt i raden ovanför batteriet, man kan låna bakrutereläet som sitter bredvid. Pumpfel är ju också ett fel som kan gå till o från dåliga anslutningar till pumpen Hur mycket har du i tanken +, står mätern på 15 liter ca kan en internpump i tanken vara trasig så att den inte pumpar mellan halvorna och då blir det slut på bränsle fast mätaren visar 15 liter. vev eller kamaxelgivare ger felkoder i de allra flesta fall undantag finns dock. ///MVH Hasso Länk |
| Ja, jag har full tank.. Men på måndag ska verkstaden mäta upp pumpen så förhoppningsvis hittar de felet.... Det roliga är ju att den inte dött för dom. | |
| Det ska tydligen vara bensinpumpen det är fel på enligt felsökarna på verkstaden. 2,400 kostade den... Den ska monteras i morron. Får hoppas att det verkligen är den nu då. | |
|
Yes! Nu funkar min nya 540 Touring! Går som en klocka. :) Bensinpumpen var kass och relät var svart, verkar som överhettning. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.