|
|
|
|---|---|
|
Hej. Vi ska ha en "mörk" auktion på tjänstebilar på jobbet. Dvs. man vet inte vad dom andra har lagt för bud men den som har lagt det högsta budet får köpa bilen för det priset. Jag har blivit mer och mer sugen på att lägga ett bud. Kanske man kan göra ett ordentligt klipp? Skulle behöve er hjälp med att göra en snabb överslags-värdering. Bilen är en: 523i -06 sedan. mörkgråmetallic automat skinnklädsel 5500 mil Ska titta närmare på den i veckan som kommer. Vad tror ni man kan få för den om man sedan säljer den privat och skicket är ok? Och vad bör man lägga för bud? Tack på förhand | |
|
Försäljningspris privat: 220 - 230 000 kr. __ Bilblogg: Länk |
|
|
Inte mer än så? Gör det nån skillnad att bilen har: Navigator (I-drive, är det standard?) Parkeringssensorer fram och bak Dragkrok ? |
|
|
Jo med den utrustningen gissar jag minst 260-270 BMW CS #5139 |
|
|
Bjud max 265:) Då ska däck, bil mm vara fräscha. Annars kan du nog göra dig större klipp privat om du ligger och scannar marknaden när det är stiltje på bilförsäljningsfronten, nov-feb... Mvh Asken |
|
|
Fördelen med bilen är att du vet historiken, det borde inte vara några överraskningar, om du ska behålla bilen så är det värt en hel del enligt mig. Ska du köpa för att sedan sälja bilen med vinst, så törs jag inte säga något pris för att eventuellt göra någon vinst. Jag köpte en tjänstebil av en släkting och det var det bästa bilköp jag kommer att göra. En kannon bil med känd historik och mycket försiktig körd. Den funkar fortfarande perfekt. Köpa bil för vinst tror jag inte på. Köp för att du vill ha den, om du sedan gör vinst när du säljer den, så grattis till dig. |
|
|
ååå... provkörde den idag. Helt underbar var den. Visst, ingen raket, men det visste jag ju innan. Men ååå...... Frågan är bara vart jag ska få tag på pengarna... Undrar hur mycket den kan tänkas gå för. Vem har 200.000:- att hosta upp innan jul liksom? Och på impuls... Kommer bli så besviken om jag inte "får" den. |
|
|
soilwork: Banken har säkert pengar att låna dig |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.