|
|
|
|---|---|
warchild |
ska sälja den för jag har bytt upp mig en del. DEn är pedantskött, inget style-fjant på den. En riktig blickfångare. Vad kan jag få för den tror ni? 318IS Coupe- 93, 11700 mil garanterat. imp full serv Snyggaste bilarna i stan |
Krille |
Svårt att säga. 100 tusen är kanske rimligt om den är i fint skick. Kristian |
Krille |
Grattis till din nya bil förresten, vilken färg har den? En sån skulle jag också vilja ha om jag hade haft råd... Kristian |
|
Tjena. Skulle tippa på runt 80.000:- /Edvard BMW CS # 4503 |
|
namnkod |
ca95000 om det är toppskick på bilen |
|
vänta nu, om jag fattar det rätt tror ni att han kan få runt 80-100k för sin 318is -93 som gått 11700mil, jag har själv en 325:a -93, som jag fick värderad till 70-75k den har rullat 12200mil fullservad inget krafs, 17" med 235/40. Tycker det låter lite konstigt. Borde vara tvärtom.... eller? :! |
|
|
Håller med föregående talare...65-90000:- beroende på utrustning, dvs skinn, ac, lucka 17" osv ca 80-95000:- en relativt ren bil med bara lucka och diverse utrustning betalas det inte mer än ca 65-80000:- för... Mvh: Peter Peter B |
|
|
Till ** 325 ** Det verkar lite som att pga att det finns så många 325:or idag och ganska få 318IS så står sig priserna ibland lite högre på en 318IS. Många påstår att 318IS motorn är bland de bättre BMW byggt så den är ganska eftertraktad. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
mmmmmmmmmmmmmm....... :! |
|
|
Hej på Er, En 318IS är rent skit jämfört med en 325i. Jag har haft båda modellerna. Hur många har sett en 318is som gått 25000 mil? Biljäveln varvar 5000 rpm vid 170km/h.(eller nått sånt) |
|
|
Som civilekonom kan jag bara säga följande: Vad som styr en bils andrahandsvärde är enkla marknadsekonomiska fundamenta, nämligen tillgång och efterfrågan. Sedan spelar förstås även skick in på de individuella exemplaren. Vissa individer på denna sajt verkar ha liten eller ingen förståelse för dessa termer när deras ögonstenar skall säljas eller värderas. De fyrcylidriga BMW-bilarna har, trots mindre prestanda, generellt ett högre andrahandsvärde. Detta oavsett vad de kostade som nya. När de flesta importerade 3-serie bilarna är 325/328 faller det naturligt att det är dessa som står för det största prisfallet, så länge efterfrågan på begagnatmarknaden inte ökar lika mycket som importen. En mkt välvårdad och fin 318iS kan därför vara, 8 år efter den lämnade fabriken, lika mycket värd som en 325:a av samma årgång trots mindre prestanda. En fin 318iS är ingen skitbil, en femton år gammal SAAB 900 är däremot en. |
|
Ralfen |
Salve! Har precis sålt min 318is- 96B 9100mil för 95.000 riksdaler. Köpte den i Tyskland av BMW hösten 1997, den hade varit demobil och servicebil (2000 mil) betalade 130.000 riksdaler efter en del prutning.. Köpte en 318i Touring -00, 1800 mil i Belgen för 175.000 riksdaler. Är inne på min terdje modell av BMW 318is, den första en 88:a körde jag 22.000 mil helt problemfritt!!! 96:an var en dröm, lite högt motorljud vid 4500-5000 rpm... Men E 46:an ... vilken bil...o`boy.. Brukar marscha runt 140 knyck ( hoppas att ingen sheriff tar illa upp..)utan att det hörs något vindbrus eller motorljud, kan prata i mobil helt utan störande bakgrundljud... bilen är otroligt tyst, smidg och mjuk utan att vara soft... Kan bara tänka mig att det måste vara en dröm med en 6:a under huven... Ha det bra ....kul med alla inlägg :-) Ralfen |
|
Kan bara hålla med föregående insändare. Visst har jag kört 325:or och kan hålla med om att dessa är fantastiska, men BMWs fyror är inte fy skam heller. De är förvånadsvärt starka, bensinsnåla och har dessutom lång hållbarhet om de sköts som de skall (helsyntesolja, kamremsbyten mm.) Det finns många välskötta fyror som har rullat över 30 tusen och går fortfarande som en klocka. Anledningen till vaför den varvar 5000rpm vid 170 är att toppfarten logiskt sätt är lägre hos en bil med 140hk än en bil med 192hk. |
|
warchild |
Ja det är inte många bilar som går så fint. En riktig liten pärla. Snyggaste bilarna i stan |
| Kan bara hålla med Stoffe ang. hållbarheten på BMW's fyror. Min 316 E36 -91 har rullat 34 000 och går fortfarande perfekt, ingen oljeförbrukning eller andra problem. Inte ens kammen är bytt, endast lyftarna vid 24 000. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.