AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.643

linda avgasbandage ?

we
18
weman
bmw 318i -88
Hejsan, om man ska linda G-röret med avgas bandage, ska man bara lindat runt då, eller ska man blötat eller nå? hur får man fast sissta änden lättast?

Mvh
bara linda... jag har kört med rostfri tråd..men det går å använda rostfri slang klämma å fästa slut ändan.
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Jag köpte rostfria "buntband" från biltema. Billigt!

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
Visa användare
202
Torbjörn

Du behöver inte blöta ner som mr-x skrev bara att linda och sträcka. Ha tålamod och använd handskar annars kliar det fruktansvärt. Jag glömde det när jag gjorde det själv.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
TORBJÖRN... jag skrev inte blöta ner..
Visa användare
202
Torbjörn

Sorry! Trådskaparen skrev blöta ner inte du. Det behövs inte.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
Ni
213
Nisse977
550i -07 M-Sport
130i -07 M-sport

327i -87 Turbo,
673hk 900Nm
Om man blöter ner bandaget så förlorar man en del av funktionen. Men man kan spraya lite försiktigt med tex sprayflaska för blommor osv, ja du vet säkert. Sno morsans :-) I alla fall så kan det bli lättare om man sprayar lite, sen smiter det åt fint som fan när det torkar. Jag har lindat mitt extraktor på min 325i.
Pe
1
Percha
Saab 9-5 -99
Alltså, blir det någon skillnad rent effektmässigt eller? Jag har även hört att det lätt brinner o.s.v men det står i de flesta att det ska tåla runt 1200 grader. Funderar faktiskt på att linda mitt system. bäst lär väl vara att linda hela systemet, eller blir det ingen skillnad?

"De é bara å gasa"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.