|
|
|
|---|---|
|
Hejsan, om man ska linda G-röret med avgas bandage, ska man bara lindat runt då, eller ska man blötat eller nå? hur får man fast sissta änden lättast? Mvh | |
| bara linda... jag har kört med rostfri tråd..men det går å använda rostfri slang klämma å fästa slut ändan. | |
|
Jag köpte rostfria "buntband" från biltema. Billigt! Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
Du behöver inte blöta ner som mr-x skrev bara att linda och sträcka. Ha tålamod och använd handskar annars kliar det fruktansvärt. Jag glömde det när jag gjorde det själv. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
| TORBJÖRN... jag skrev inte blöta ner.. | |
|
Sorry! Trådskaparen skrev blöta ner inte du. Det behövs inte. Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
| Om man blöter ner bandaget så förlorar man en del av funktionen. Men man kan spraya lite försiktigt med tex sprayflaska för blommor osv, ja du vet säkert. Sno morsans :-) I alla fall så kan det bli lättare om man sprayar lite, sen smiter det åt fint som fan när det torkar. Jag har lindat mitt extraktor på min 325i. | |
|
Alltså, blir det någon skillnad rent effektmässigt eller? Jag har även hört att det lätt brinner o.s.v men det står i de flesta att det ska tåla runt 1200 grader. Funderar faktiskt på att linda mitt system. bäst lär väl vara att linda hela systemet, eller blir det ingen skillnad? "De é bara å gasa" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.