|
|
|
|---|---|
|
Tjenare!! Som rubriken, passar en växellådan från en e34 (525) till en e36 (325)? Kan tänka mig att växelspaken osv måste tas från e36...Men passar själva lådan? Om klisterlappen har samma färg är det "likadan" låda då eller är färgen bara för att veta oljetyp? Jag hoppas nån kan svara på detta! Tack på förhand! /Crille | |
|
Passar mot motorn gör den. Det du måste kolla upp är så att hardyskivan passar mot din kardan, alt. byta kardan om det inte passar, finns stora hardyskivan på E36 också, på 328 t.ex. och även andra modeller. Spakställ måste bytas. Absolut inga problem som inte går att lösa. Klisterlappen anger bara oljetypen. |
|
|
Okej, KANON bra svar.. Spakstället kan man väl bara flytta över från gammla lådan? Passar kardan från 525an till 325an ? Måste jag byta medbringaren till bakaxeln om jag byter kardan? Hur kan jag kolla upp om det är samma utväxling? /Crille |
|
|
Du får kolla upp vilken låda det är helt enkelt, kan sitta en ZF i 525:an, med stor hardyskiva. Högst troligt är det så, och då blir du tvungen att byta kardanen, du måste då ha den som är 1492mm lång och har stora hardyn. Om du tar sju sista i chassinumret på båda bilarna och slår in här Länk kan du se det. Där kan du också se om du har stora eller lilla hardyskivan genom att jämföra artikelnr. Längd på kardanen står också, kolla lite olika E36 så ser du skillnaderna. Exempel med 325: Länk Exempel med 328: Länk Kardanen passar rakt över bara du inte tar den från en M3, den passar inte mot bakre medbringaren på en vanlig E36. Alla BMWs nyare femväxlade lådor har 1:1 på femman, så det blir inga problem med utv. |
|
|
Spakstället kan du ta från gamla lådan. Kardan från E34 passar inte E36. |
|
|
Okej, Mycket bra förklarat... Nu har jag verkligen fått svar på frågorna.. I princip är det då bara kardanen jag måste kolla för att veta om jag måste byta / inte byta... Jag hade enligt RealOEM 26111227445 kardanen (= samma som exemplet från 325an som du visade) Då ska jag bara be polare fixa fram sitt chassi nummer så ska jag kolla på 525an.. STORT tack för hjälpen.. Det uppskattades! /Crille |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.