AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
877

Kopplingen krånglar. Vad kan vara fel?

Dr
17
Dredde
328i Coupé -96
Min koppling slutade helt plötsligt fungera som den ska.. den kopplar inte ur helt när jag trycker den i botten.. och den greppar inte "helt" när jag släppt upp den.
Någon som haft samma problem? Jag ska byta kopplingslammel och tryckplatta men e det nån som har varit med om att huvudcylindern eller slavcylindern gått sönder?
HJÄLP nån :( Vägrar betala flera tusen hos M-bilar i västerås som ändå är den enda verkstaden jag vill lita på :P
Mr
610
Mr_Fatise
BMW M3 Cabrio -10
BMW 525i -02
BMW 320 IM -02
Jaguar X308 XJR -99
Kolla så att slavsylinder och kopplingscylindern är i fungerande skick! Pöl med bromsvätska eller nåt under bilen/tomt bromsvätskekärl.

Kolla så att allt ser rent o fräscht ut, e de kladdigt o dant så kan de tyda på att de läcker.

E du under o de ser fräscht ut kan du ju ta hjälp av någon o se sa att slavrörelsen går hela vägen!

Hällre älskad för den jag inte är än hatad för den jag är!
Visa användare
44
Mattepat
BMW 328i Coupe -97
Hej,
Jag har råkat ut för samma sak. Verkar inte vara något problem med slavcylinder eller huvudcylinder på min heller... DÄrav åkte jag och köpte ny koppling idag, montering sker när min bilmekare till polare har tid att assistera med lyft ;)

Tyvärr tror jag det bara är en ny koppling som gäller....
Dr
17
Dredde
328i Coupé -96
Ok jag ska byta kopplingen IDAG så vi får väl se vad som händer.. ska även kolla kärlet och eventuella läkage.. har, även jag, en bilmek till polare som ska hänga med.. så det ska nog lösa sig..
Tack för svar iaf:)
Visa användare
44
Mattepat
BMW 328i Coupe -97
Jepp, berätta om resultatet sen, även hur den nya kopplingen känns jämnfört med den gammla...
Visa användare
44
Mattepat
BMW 328i Coupe -97
Hur gick det för dig?
Börjar dra ihop sig förr mitt byte med nu.....
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.