|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Någon som vet hur man släcker slitagevarnare och bromsvarningslampan på E60 och E61? Jag har bytt bromsbelägg + slitagevarnare bak eftersom bilen larmade om att det var dags, men nu slocknar inte lampan. Enligt BMW ska den slockna av sig själv efter en minut, men det gör den inte. Jag är dock säker (så säker man nu kan vara, det var första gången) på att slitagevarnaren klickade i. Sedan har den stått 15 minuter på tändningsläge 1 och 15 till på tändningsläge 2 utan att den slocknar. Någon som vet? Mvh Johan |
|
Det måste släkas med BMW dator Går inte att lösa på annat sätt. Jobbar själv på BMW och det finns inga andra sätt tyvär ännu. |
|
| Har du provat som det beskrivs här:Länk | |
Lysande svar, det var precis det jag behövde. Tyvärr så lyckades jag bara förstöra det ytterligare, dvs ställa om det frän -90 mil till -2500 mil.... Det spelade ingen roll att jag gjorde det massor med gånger, jag fick inte till det ändå. Risken är att jag inte fick till slitagevarnaren i alla fall. Mvh Johan |
jodå, efter 15 misslyckade försök så fick jag det att fungera! Nu håller bromsbeläggen bak i 5000 mil enligt datorn. Men samtidigt så känns ju inte mjukvaran speciellt stabil, vilket är lite oroväckande. Tackar för hjälpen! Fast hade jag vetat om detta tidigare så vetesjutton om jag hade bytt beläggen, för så slut var de inte.... Mvh Johan |
|
Bra att det fungerade till slut ! Johan: Var det svårt att byta? Jag har bokat i tid hos Förenade bil i nästa vecka för bromsbelägg fram (första gången på 11.000 mil!!!). De vill ha 2800 SEK för detta.. Är det verkligen så svårt/tidskrävande? Bromsbeläggsbyte fram: 2800 SEK. Inkl nya skivor fram: 5600 SEK. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
|
Bra att det fungerade till slut ! Johan: Var det svårt att byta? Jag har bokat i tid hos Förenade bil i nästa vecka för bromsbelägg fram (första gången på 11.000 mil!!!). De vill ha 2800 SEK för detta.. Är det verkligen så svårt/tidskrävande? Bromsbeläggsbyte fram: 2800 SEK. Inkl nya skivor fram: 5600 SEK. BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Byte bromsbelägg fram 530xd -07 hos Englund bil i luleå 741:- | |
|
Du måste haft fri service kvar på din bil då, och endast betalat för materialen, eller? BMW - Freude Am Fahren //Simon |
|
| Beläggen köpte jag dagarna före på en annan firma, 741:- är arbkostnad. | |
|
Köpte skivor(brembo) och belägg(ferrodo)och slitagevarnare på micro 1950kr för allt(micro har kampanj 15% på bromsdetaljer). Enkelt att byta skivor och belägg.Lossar bara insexbultar 7mm.och bromsskivans fästskruv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.