|
|
|
|---|---|
|
Har tyvärr inte bilen till hands, därav frågan. Går det att lossa klädseln från själva dörrsidan, delen med skummad plast/skinnimitation? Länk En spekulation är att det är ultraljudssvetsat fast el likn (hålen med rund ring på baksidan, se Länk på bilden ovan/mellan de med rött inringade torxskruvarna). Om det är så bör det väl gå att borra ur och sedan limma tiillbaka? Syftet är att sätta helt tyg från trasig dörrsida på hel dörrsida med fel tyg. | |
|
Med största sannlikhet så är det svetsat på något sätt. Kan inte minnas att jag sett några skruvar när jag hade löst dörrsidorna för att byta dörrhandtagen. Alltså måste du göra åverkan på även den nya delen innan den är på plats. Du kan säkert limma fast den nya delen med något starkt 2komps lim och få det att fungera finfint. Niklas Fransosen |
|
|
Hej finns en instruktion på Länk som gäller för coupe. Dvs hur man byter skinndelen i dörrsidan till en likadan med annan färg.. |
|
|
Fransosen: precis som jag tänker, bra att få det bekräftat av ngn som sett det IRL, tack! M-artin: super, tusen tack! Självklart skruvar man fast klädselskivan i dörrpanelen som i vid punkt V. 4. (nästan längst ned i inlägget) Länk. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.