AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.244

vad kostar strålkastarglas e39?

tu
125
tudor2
528ia -97
Undrar vad nya strålkastarglas kostar till e39 -97? Mina är icke xenon och med gula blink, helst orginal.
Skulle ju kunna ring bmw själv, men provar här först.

MVH Thomas
Visa användare
2.660
dicka o
E53 X5 3,0ia -05 facelift grafitigrå
Jag köpte mina på malå karosseriteknik ab webb-butik, hella +glödlampor kosta 1699kr med frakt inräknat.Såg att dom hade höjt priset till 1998kr.Men jag rekomenderar dessa istället för piratskit som immar igen och inte håller tätt...
Visa användare
324
sword
330e Touring Xdrive 2021
Instämmer men dicka 0. Lägger du till ett pat tusenlappar så kan du byta hela strålkastarsatsen. Angeleys är faktiskt rätt snygga också. Har bilder på min blogg.

mvh
sword
Jag köpte "piratskit" på tyska ebay för under tusenlappen med frakten till sverige. Ser orginal ut och immar inte... Slår man till på en sats med angeleyesringar från t.ex xenonkungen så har man nya glas och angeleys för under 2000 kr.

Förresten, immar det verkligen för att det inte är tätt? Är det inte tvärs om, att det immar för att det är för tätt så att eventuell kondens vid temperaturväxlingar inte tar sig ut från strålkastaren.
tu
125
tudor2
528ia -97
ok, tack för svaren.
Dock hittade jag inga med gula blink som jag var ute efter på någon utav sidorna.
Men det såg ju inte så dumt ut med dom nya som sword hade införskaffat. Ska till tyskland i veckan och kanske värt att göra ett besök hos någon bmw-handlare där för att se om det går att få billigare där (snål som man är)...

Förresten, det är ingen som vet vad strålkastarglasen kostar hos bmw? Kul att veta om det skiljer nåt i pris jämfört med alla siter på webben.
Visa användare
324
sword
330e Touring Xdrive 2021
tudor2,
När jag nyligen ringde BMW så sa de konstigt nog att faceliftlampor till e39 fanns BARA med xenon! Och då kostar de hos BMW 16000:- paret! De har också originalstrålkastarna (med orange blinkers, utan angeleyes) för ca 8000:- paret.
För något år sedan frågade jag på BMW och då ville de ha ca 7000:- paret för facelift strålkastarna utan xenon. Jag tror att det har blivit prishöjning även hos webhandlarna. Jag tror att de flesta tar ca 6000:- paret för facelift nu. Därför tyckte jag att de från StyleTech var billiga, det är HELLA ändå.

Ta dig tid och jämför. Lycka till!
mvh
sword
tu
125
tudor2
528ia -97
ok, tack... Nattuggla :)

Nu tänkte jag i och för sig på priset för strålkastarglasen och inte hela lyktorna?

MVH Thomas
Visa användare
324
sword
330e Touring Xdrive 2021
Ojsan,
Jo, jag tror att BMW tar runt 3000:- för glasen.

Ps rensat i högarna på skrivbordet inför en ledig vecka, kommit hem sent, svårt att varav ner :-)
sword
tu
125
tudor2
528ia -97
ok, tack för det
Ska kolla hos bmw i tyskland om jag får tid, kan ju vara kul att se vad det skiljer i pris..

Varva ner.... ska man inte varva upp när man åker bmw hehe

Thomas
Mattias_johan: Skiljer inte mycket? Bildelar brukar kosta ca 30-40% av det svenska priset - frakten inräknad!
Det tycker jag är en skillnad som motiverar köp på eBay.

Sen finns säkert där folk som inte ger garantier, men många gör det.
Och säljarna är ju inte dummare än att de förstår att en nöjd kund gärna handlar där igen.
E3
1.828
E36
USA bilar
Köpte nya glas till en E39 för någon vecka sen (från reservdelshandlaren, ej på BMW) gav en bra bit under 700:-/st
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.