AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
841

Inget anti-tåg-stopp på 5:an?

Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
En funktion på min gamla E91:a som jag verkligen gillade var at man kunne hålla bromsen lite nedtryckt när man stannade och ändå slippa ett "tåg-stopp". Allt tack vare teknikens underbara landviningar.

Gör jag samma sak med min 5:a så blir resultatet SJ Here We Come... :-( Nog tusan skall väl 5:an ha samma funktion? Har för mig jag läste att det kom hösten 2005...?

----
BMW CS #6212
Jag har samma fundering. I familjen har vi en e61:a har läst i instruktionsboken att den funktionen skall finnas, men när jag har provat har jag inte tyckt att det har fungerat. Slutsatsen man kan dra är att det kanske inte är "fel" på våran bil, utan att femman inte har denna funktion eller att du och jag har blivit bortglömda;). Skulle vara intressant att höra hur det är på andra femmor!

/Christian
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Tornquist - när är din E61 tillverkad?

----
BMW CS #6212
Nu sitter jag så till att jag inte kan verifiera.

Vad jag kommer ihåg så introducerades funktionen på E91, endast med de sexcylindriga motorerna. Tillsammans med "start-i-backe" funktionen.

Nu tillhör jag gamla gardet som lärde sig släppa upp bromsen sekunden innan bilen stannar och ge lätt broms så det blir ett mjukt stopp. :)
Gör det fortfarande och tycker inte funktionen på min E91 ger särskilt smidigt stopp.
Bilen är tillverkad 2006-07 och är en 530d. Bilen har funktionen "start-i-backe".

/Christian
St
119
Steff99
XC60 AWD MY11
Vadå??...skall det finnas på en automat??
Det gäller väl bara manuella??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.