|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Det har ju diskuterats en hel del om billiga kortmilade 3-seriedieslar här på forumet, där Hasso och jag har sågat de flesta sådana som har kommit på tal. Men nu har jag hjälpt min granne att ta hem en kortmilare, och vill därför dela med mig om mina erfarenheter! Det jag tog hem åt honom är en 320dT -05, som har gått 5500 mil. Den kommer direkt från en BMW-återförsäljare, med en tidigare ägare. Det är en f.d. leasingbil, som jag har kollat upp på alla möjliga sätt. Den är mycket välutrutad för att vara en 320d, med skinn, radionavi, 17"-fälgar, PDC, harman/kardon osv. Det som verkligen slår mig, som oftast tar hem bilar som har gått mer än 12000 mil, är hur fin bilen är. Invändigt existerar INGET slitage! Det finns inte ett pigment borta på skinnet, det finns faktiskt inte ens ett slitage-veck! Den ser i alla aspekter ut som ny invändigt. Utvändigt finns det någon enstaka skavank, men den har knappt några synliga stenskott och vinduta samt lysen är inte märkbart blästrade. Men smakar det så kostar det, bilen kostar närmare 170' besiktigad och körklar här hemma. Hos en ärlig bilfirma skulle bilen kosta minst 185' kr, kanske uppåt 200' kr, om de ska ha en rimlig vinst på den! Nu går det säkert att hitta enstaka billigare motsvarande bilar, men inte en lika uppkollad, välskött och välutrustad bil via BMW eller Alphabet i alla fall. Som ni förstår så är det i princip omöjligt att en 6-7000-milare skulle gå att hitta för 120-130' kr på bilfirma. Men ändå finns det tyvärr gott om köpare som går på sådana blåsningar.... Mvh Johan |
|
Intressant...jag har läst ett antal trådar om diverse importerade dieslar, där både du och Hasso ju har förekommit...och det är alltid läsvärt...och inte minst tankvärt... Förmodar att bilen du nämner är en E46a? / Mvh Joakim Fd 330ci: Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Hej! Det stämmer, det är en E46. E91-orna börjar på 230 lök någonstans, och är billigare i Sverige än i Tyskland, så de dröjer ett tag till innan det ä lönsamt att ta in.... Mvh Johan |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.