|
|
|
|---|---|
Kahuna |
Panik! Nu så här precis innan sommaren så har ju SJÄLVKLART min taklucka pajat. Min bil är en 325i Coupe -93:a. Den var lite seg fram emot slutet och fungerade bara ibland. Nu fungerar den inte alls! Vet någon vad det kan vara för fel och om man kan fixa det själv!? HELP PLEASE! // Kahuna Dagens visdomsord: ***Farten ska inte anpassas efter distansen till närmsta poliskontroll utan efter förarens förmåga att kontrollera den*** |
|
Är det el eller vev? Om det är el så kan det ju helt enkelt vara elmotorn som pajat. önskar köpa sido, bakjol till E30 83-87 |
|
Kahuna |
Det är en el-taklucka. Kan man fixa den själv?! //Kahuna |
|
Har också problem med ellucka,går fruktansvärt tungt. Allt är välsmort,så vad kan kärva mer. Motor är okej. Johan |
|
micket |
tja... hadde samma problem för bara en vecka sen.. fick lämna in bilen på en bmw verkstad.. det visade sig att alla upphängningar var paj.. gick på 2400 å laga.. surt surt BMW street racer |
|
Nån som vet hur pass mycket arbete det är att plocka bort takluckan? Johan |
|
|
Micket har lite ratt...... Eltakluckorna innehaller en del mekanik. Nar alla lankar blir tillrackligt slitna far elmotorn det jobbigare att overvinna all extra friktion som uppstar........det gar trogare och trogare....... Kanske det funkar ibland nagongang nar batteriet e helt obelastat.......... |
|
[Qvickeen] |
E intresserad av hur man tar bort luckan. Ska lacka bilen o måste då ta bort själva luckan! Tack på förhand Qvickeen [ BMW Power is real Power ] |
kraok |
Kahuna: Jag har precis samma fel som dig luckan gick segare och segare och nu hörs bara ett litet klick från knappen men den rör sig inte mycket typ 2 mm. Även min lucka är lite sned. Det finns instruktioner hur man plockar isär innertaket sök bara på taklucka 3-serie här på forumet. Har skrivit ut det och tänkte kolla upp det direkt jag slutar idag! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.