|
|
|
|---|---|
|
Jag tror minsann att jag snart kommer att tappa håret p.g.a problem med min 520ia-91. Hade ryckig tomgång och bytte en tändspole, det problemet försvann för att istället komma ett nytt. Nu står bilen och går på tomgång och helt plötsligt är det som att den tappar all kraft för att nästa sekund varva upp igen samt att den då byter körprogram i lådan(automat). Vadan nu detta? Stänger av bilen och väntar i ca 30sek startar igen och allt är normalt. Kör och det är inga problem ända tills jag stannar vid ett rödljus eller något och då kommer detta fenomen tillbaka. Alltså den lägger i vinterprogrammet. Fenomenet kommer bara om bilen är varm inte kall. Kan det vara kontakten till körprogramsväljaren eller? Vevaxelgivaren? Kamaxelgivaren? M.v.h/ Thomas | |
|
Är det verkligen möjligt att ingen vet vad det kan vara för fel? Måste lägga till att automatlådans olja samt filter är bytt för ca 1000 mil sedan. Topplocks packningen+ tändstiften och besinfilter för ca 700 mil sedan. Stora bäljen är bytt också m.m!! Bmw 520 ia m50 24v |
|
|
Låter elektriskt. Körprogramskontakten kan paja så att den bara lägger i sport eller vinter hela tiden. Har du el taklucka kan du prova sätta i den kontakten istället och se om det försvinner. En annan möjlighet är att lådans box lämnat in. Felkoder bör finnas. molle |
|
|
Ok! Ska kolla kontakten!! Bör väl ej vara så svårt antar jag!!:) |
|
| Har haft bilen inne på BMW för test och det finns inga felkoder överhuvudtaget. Inte på lådan i allafall. Kan det vara som så att man kanske behöver byta olja och filter ännu en gång eller? Kan väl sägas att problemet började när jag drog ur kabeln till luftmassemätaren under gång. Satte tillbaka kabeln efter ca 30sek, detta innan nödprogramet går igång(vilket det ska göra efter ca 1 minut). Kanske en rengöring av LMM kan göra susen? I allafall för att slippa tappet i motorn? Eller? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.