|
|
|
|---|---|
|
Köpte begagnade vinterdäck (friktion) på blocket till min 323 (E46) , fick åka en bit till säljaren och först när jag kom fram fick jag tyvärr reda på att ett av däcken var utbytt mot ett annat märke ! pga av punktering Alla däcken var ändå i bra skick och däcket som var utbytt har ett väldigt likt mönster dom övriga tre , samt bra och samma mönsterdjup på alla , så jag köpte dom . Däck. ( 195/65/15) Bridgestone Blizzak LM-18 ( 3 st ) Hankook icebear W440 (1 st ) Nu till mina två frågor . . . . 1 Vilken axel är bäst att sätta det utbytta däcket på , fram eller bakaxel ? ( Tänker mest för att undvika ev obalans / vibrationer som kanske skulle kunna ske ! ) 2 Har också läst nånstans att det skulle vara förbjudet att ha olika däckmönster på samma axel ? Nån som har erfarenhet eller kunskap om detta ? så vore jag tacksam för svar . . . Mvh / Martin Like Bmw | |
|
Sätter du olika däcksfabrikat på framhjulen så kan bilen börja dra snett både vid normal körning och vid bromsning! Det har hänt mig flera gånger! Senast med en M5 -95 och då var det samma fabrikat (Michelin) men olika mönster (och mönsterdjup)! Dock är det enkelt att kolla om det gäller med dina däck! Per L |
|
|
Ok , tack Per , får kolla hur den känns efter montering helt enkelt . // Martin Like Bmw |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.