|
|
|
|---|---|
|
Jag var inne i den lokala järnaffären och frågade vad dom hade för polermaskiner, jag sa att jag skulle polera bilen. Njah vi har inga renrakade polermaskiner men vi har denna excenterslip Bosch PEX AE för 1077:-. Jag blev förvånad o sa: kan man verkligen polera med den. -Ja varför skulle man inte kunna det? -sa han frågande. Den har ju kardborre-fästning för trissor och den är oscillerande och man kan ställa varvtalet. på den. Jaha sa jag.. jag har ingen aning.. jag ska höra mej för sa ja o gick. Är detta sant? det känns inte riktigt. isåfall borde man ju hört om detta tidigare. | |
|
Bilsport lät en bilrekondfirma testa olika polermaskiner för ett tag sen, kolla där vilken dom rekommenderade. www.malte-racing.com |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Länk Här finns allt du behöver veta om det mesta i bilvårdsväg MVH Hasso |
|
Jag har en sådan maskin men vågar inte ge mig på bilen med den. Farsgubben använder den alltid till båten men det är ju skillnad på lack. Länk Mvh. Micke Olsson |
|
| Jag trodde jag skulle få många svar.. är det ingen som kan detta med polering? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Jo då men med polermaskin och inte exenterslip. Har du kollat länken där står det du behöver veta. MVH Hasso |
|
Jag skrev och frågade på bosch forum om detta och fick fäljande svar.. Hej! Den är inte bara lämplig, den är världens bäste till att polera bilar med! Även dom danska ministerchaufförer använder den på ministerbilarna! /michael.jensen@dk.bosch.com Va tror ni nu? |
|
| Maskinen heter Bosch PEX 400 AE | |
|
det fungerar utmärkt att polera lack med exenterslipmaskin,se bara till att inte varva så mycket att det blir hett på lacken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.