|
|
|
|---|---|
|
Min 530(m-pkt) har nu gått nästan 15 tusen mil och iom detta är fronten ganska blästrad. Skulle nog vilja fixa till den i vår med: -Lacka om kofångare, huv , framskärmar samt ev takbågar(som bmw i bollmora förstört) -Nya xenon ljus(hella) -Nya dimljus -Nya backspegelkåpor+lack alt nya sporspeglar +lack av dessa. Jag har beräknat att allt detta skulle kosta 20tkr+ om jag gör allt utom lacken+underarbete själv , är detta försvarbart eller rent vansinne då jag ev tänker byta bil i början av 2009? | |
|
låter lite väl dyrt men bilen blir helt klart finare för dig och attraktivare att sälja.. men fundera på vad du kan få för bilen när du gör dig av med den..? med eller utan allt du vill fixa till..? |
|
| Jo grejen är ju den att jag är lite perfektionist , alla mina polare ser bilen som super fin men jag själv ser dessa lack defekter och de finns där i bakhuvudet hela tiden ;) | |
|
Klart du ska fixa den för 20tkr vad är alternativet? Åka omkring i en skabbig bil drygt ett år och skämmas? Visst du kanske inte får igen alla tusenlapparna vid försäljning, men du har en fin bil under det år du äger den, bra för dig (eller har du mentalt redan sålt den?) Är du perfektionist så finns det bara ett val, valet är ditt!=) Stephan |
|
| Det är ju bara att räkna, visst kan man lägga ut hur mycket som helst på sin ögonsten (bilen alltså), men när man säljer får man sällan tilbaka det man lagt ut, visst är det roligt att ha bilen i absolut nyskick. Men räknar du att byta inom en snar framtid, så hade jag nog kanske lagt dessa pengar på den nya bilen. Det är alltid lätt att råda andra, men gör som hjärtat säger dig. Jag har själv en 530, med m-paket, i utsökt fint skick, jag är stolt som en tupp. Sedan vad andra tycker om att bilen är lite sliten, är det något att bry sig om? | |
|
Personligen skulle jag underhålla bilen så gott det går, och spara pengarna till nästa bil. Skäm bort den med en vaxning för hand istället. Så känns det fysiskt att du vårdat bilen :) /L |
|
| Hej och tack för era åsikter , som jag skrev så tycker omgivningen att bilen är mkt fin som den är och skulle säker se ut som fråge tecken om jag säger att jag vill lacka om halva bilen :) , den har hittils fatt Ditec behandling varje år osv , det är nog så att jag får bestämma mig om jag verkligen skall byta upp mig eller om jag gör min till nyskick och behåller den 2-3 år till istället. | |
|
Här kommer ett till (litet) råd, Jag känner igen mig lite i det där att vara perfektionist. Men, efter att ett tag kämpat mot frestelsen till diverse (kostsamma) uppfräschningar på bilen, har jag börjat se om i huset istället. Har med tiden märkt att jag faktsikt tillbringar mer tid i huset än i bilen. Om inte ditt hus är i tipp topp form, förstås :=) Alltså har vi ju ändå en avundsvärd bil. Dock håller jag bilen original och vårdad. Har förresten bestämt mig för att inte byta upp mig på minst 3 år. Det är robusta pålitliga bilar... mvh sword |
|
|
Det är alltid ett dilemma, får jag igen mina pengar eller inte? Bil ägandet går sällan plus. Är man en perfektionist med att bilintresse så går man garaterat minus. Vad är det värt att åka i en bil som för dig känns bra? En hel del skulle jag tro. Jag hade gjort de jobben du beskriver och känt mig nöjd. Det är ju din bil och inte dina vänners. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.