AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
887

Avställning över vintern.

Ny
22
Nynex
BMW 330Ci 2002.
Godmorgon,

Tänkte ställa av min bil (330ci - 02 ) över vintern och placera den i ett garage.
Är det något man bör tänka på vid avställning? förutom att informera försäkringsbolag och vägverket om att man tänker ställa av den. T.ex hur länge klarar sig batteriet utan att man laddar det?

in
23
infinity 325
318i Touring -01
Här kommer ett par tips!

Hjulen blir lite platta om dom står på samma ställe rulla bilen då och då alternativt ställ upp bilen på bockar!

Batteriet bör kopplas ur om låset på garaget är att lita på!

Tvätta bilen extremt noga speciellt fälgar då eventuellt broms damm kan fastna ordentligt och fälgarna blir fula!

Ett bil täcke är en självklarhet för vem vet katter möss mm!

Glöm inte att städa undan dom där Mc donalds resterna mellan konsol och stolar råttor kommer in vart dom vill om dom vill!

Kolla glyckol batteri vatten mm så att det inte finns någon frysrisk!

Jag startade alltid min 325a ca 2/månad
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Börjar det närma sig oljebyte? Byt olja INNAN du ställer undan bilen.

Ny
22
Nynex
BMW 330Ci 2002.
Tack för tipsen!
Nej har ca 900 mil kvar innan det är dags för oljebyte enligt serviceindikatorn i bilen iaf :)
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Hur långt har du kört på den oljan du har i nu då?
Ny
22
Nynex
BMW 330Ci 2002.
Är osäker, inte bytat olja sen jag köpte den i Mars, sen dess har jag kört ca 800 mil med den. Hur ofta bör man byta olja?
Be
278
Bengt C
523i -96
Dra inte åt handbromsen.
Ra
64
Ralph Emtemark
325iA Touring 2004
325 CiA Cabrio 1994
Jag har haft några cabar som stått över vintern. 3,8 kg i däcken brukar vara bra. Jag har inte haft problem med några plattor i däcken då. Någon kilometer körning och sen är allt ok.

För egen del så startar jag bilen var sjätte vecka och kör litet fram och tillbaka i garaget så bromsarna respektive växellådan för jobba litet. Inga problem med batteriet då. Larmet har jag inte på då det inte behövs där jag har min bil.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.