|
|
|
|---|---|
|
Hej, mitt expansions kärl verkar läcka i undre delen av det, jag undrar om det är lätt/svårt att byta och om det går att byta separat eller måste hela kylaren bytas (kan eventuellt vara någon packning kanske ? ) kan juh tilägga att jag är total nybörjare på bilar så alla tips uppskattas MVH Nim | |
| Vad är det för bil/modell?? | |
| Sorry läste inte rubriken ordentligt ;( så här ser det ut: Länk troligen är det ngn av de två o-ringarna i botten som är slut men det kan ju också ha sprukit i plasten antingen på kylaren eller på kärlet , verkar "bara" vara att lossa skruv 6,7 och 8 så får du nog isär det. | |
| tackar väldigt mycket för hjälpen, får göra ett försök i helgen :) | |
| Bmw kylare har en tendens till å spricka i underkant på tillops å frånlops rören till kylaren allra helst om bilen tex stått avställd ett tag.Kollas lättas genom å vicka lite lätt på anslutningarna med motorn igång då det rätt snabbt visar sig om det är där de läcker!Har råkat ut för det på både e-30 å e-34 modellerna.Går å "Laga" om det är sprucket men kräver lite tålamod precision å ett jäkla slipande genom att införskaffa ett kopparrör i en dimension som är så nära i ytterdiametern som innerdiametern på anslutningsröret.Sen slipa ner röret runt om(Svarv eller ordentlig bänkslip) tills det passar inuti anslutningsröret på kylaren,limma det lite så att det sitter kvar å inte åker in å hindrar flödet genom kylaren.Finns även små "Öron" runt röret(Har för mig att det är 3st) som ska stadga det i sidled,dom kan man kapa bort med en vass mattkniv för att få på slangen ytterligare lite! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.