AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.157

Pris på en 520 -03:a "Fullutrustad"

Mp
90
MpFire
BMW 520 M-sport Individual -03
Hej allihopa!

Jag har hittat en BMW som jag funderar på att köpa men jag har några funderingar om denna bil.

Jag undrar vad dessa bilar ligger på prismässigt i dagsläget, sedan så ser jag gärna framemot synpunkter och förslag/tips om just denna bil.

Info:
----------
BMW 520i M-sport -03:a
Miltal: 11000
Växellåda: Manuell
Färg: Carbonsvartmetallic

Utrustning:
---------------
*M-sportpaket från fabrik (Allt som hör till från ratt till vinge på bagagelucka)
*Helläder -Individuall- (Camelfärgat)
*Sportstolar
*AC/dubbel klima
*Färddator
*Navi 16:9
*Förberedd för Tel
*PDC ( Fram+Bak)
*El uppvärmda stolar
*El glastak lucka
*El hissar runtom
*El speglar med uppvärmning + infällbara
*El gardin bak
*Automatiskt avbländbar bakspegel + sidospeglarna
*Armstöd fram samt bak (Skisack bak)
*Regnsensor
*Larm
*Orginal Individuall Velour mattor

Har säkert glömt något.....

Bilen är en direktimport från Tyskland med endast en ägare i Tyskland samt en i Sverige.
Bilen har full historik, serviceboken´s stämplar stämmer med miltal som finns på de olika papprena, dsv, allt går rätt ihop.
Bilen är endast servad på ett och samma ställe i Tyskland, där den är köpt från ny.

På minus sidan:
--------------------
- Centralåset i bagageluckan funkar ej, men de går att låsa upp med nyckeln manuellt. (Centralåset till bagaglukan kostar 785:- på BMW)
- Bromsskivor samt belägg börjar bli slut fram
- Däcken börjar bli slut

På plus sidan:
--------------------
+ Skicket på bilen in & utvändigt (Inga repor eller bucklor samt nybilskänsla innvändigt dsv. Mycket frächt och fint.)
+ Fullhistorik samt Servicebok
+ Mycket utrustning

Jag är välmedveten om att det är en "liten" motor men jag vill ha en bil som är mycket utrustad samt inte så dyr i drift (försäkring samt drivmedel) men ända en bra helhetsbil.

Sammanfattningsvis så kan jag själv säga att den går både bra motor mässigt samt att det inte finns några mer fel på den än de som är nämda på minussidan. Allt som står där är ju igentligen slitagedelar förutom centrallåset till bagaget, så man kanske inte ska vara för kräsen.
Vem vet....

Vore ENORMT tacksam mot alla som vet och kan dessa bilar som vill hjälpa mig med mitt köp!!!

MVH // A

"BMW, När Du Älskar Att Köra"
Vantage
Länk

Niclas
Låter väl OK som glidar bil
Tror bilen kan vara "lättsåd till gemene mann den dagen man vill sälja då lilla motorn locka "svenssson", medan nördarna här dissar den friskt med "man MÅSTE ha V8" berätta det för den som skall sälja en V8 bil så får du höra hur "lättsåld" en V8 bil är..

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Begärt pris ?
Mp
90
MpFire
BMW 520 M-sport Individual -03
110 000:-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.