|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
ok det låter ju inte så bra då är man tillbaka på ruta ett omman ska lämna in den för 2700kr varje gång en lödning går sönder för någonting annat. Men det behöver inte vara så, uppdatera oss när du fått svar. |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Alternativet är att betala ca 9-10000 nu och ha en fungerade styrenhet i minst 5 år. Fast även en ny skulle kunna gå sönder och garantin är nog 1 år där också. För 10000 så kan man reparera sin enhet nästan 4 gånger och håller det i 2 år som det har gjort nu så är bilen förmodligen skrotad tills dess :). |
Nu är styrenheten tillbaka från Innosund. Fick en rabatt eftersom enheten var lagad av dem för 2 år sedan. Det hamnade på 2368 SEK inklusive frakt till Malmö (annars 2800 SEK + frakt). Återstår att provköra. Uppdatering kommer... |
|
Låter ju rätt värdelöst att reparera den för 10k i omgångar. När man får en ny för 4k. |
|
| stod det vad det har gjort med modulen? | |
De skrev inte vad som var fel och det jag skrev att man kan laga den 4 ggr för 10 000 var bara en jämförelse. Enheten kan hålla mer än 2 år. Funderar på att lägga en värmesköld mellan styrenheten och grenröret och eventuellt isolera enheten med något. Den nya enheten kan också gå sönder och då har man 1 års garanti. På auktoriserad verkstad kostar enheten 6-7000 plus programmering. |
Nu har jag kört med den reparerade enheten i två veckor och den fungerar som den ska. Har även byggt en värmesköld som förhoppningsvis kommer förlänga hållbarheten men det återstår att se. Jag använde samma värmesköld i aluminium som redan ligger precis under styrenheten (kostade 20 SEK på bilskrot). Tryckte även i en tunnare aluminiumfolie med ett tunnt lager glasullliknande material från en Renault Scenic- Såhär ser det ut - inte det snyggaste men helt ok enligt mig: Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.