|
|
|
|---|---|
|
Hej,, När det är riktigt kallt ute på natten så bildas det frost på insidan av rutan,, har en e36 coupe -97 , Vad kan man göra?? | |
|
Lite tips: Slå på ACn (ALLTID!!) Kör minst 1 timme ( MED VÄRME+AC) Parkera i varmgarage över natten Kolla att innermattan är torr Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Köp en torrboll på ICA, Micro eller vad du nu har i närheten, ställ den i bilen över natten, spelar ingen roll vart. Kvittar om det är minusgrader. | |
|
Hade samma problem kom till slut på att velour mattorna var blöta efter regn eller snö slängde in gummi mattor och blev bättre genast gummit torkar ju fortare.. Annars är ju torrboll och ac:n två bra tips |
|
|
om jag ska va ärlig så vet jag inte vad en "torrboll" är =) och min ac fungerar inte, men dock så har jag tygmattor |
|
| Torrbollen fungerar som en avfuktare, det vill säga att den suger åt sig fukten i bilen. Jag tycker nästan att AC är viktigare på vintern än på sommaren! :P | |
|
Torrboll är en liten burk med ett filter över, i filtret ligger en påse med nåt slags kristaller i som suger åt sig fukt som sen rinner ner i burken. Annars kan du bygga en själv, ta en vanlig hink, dumpa i några kg salt, hushålls- eller vägsalt kvittar, spänn en handduk över med gummisnodd eller liknande runt kanten på hinken men se till att handduken "dippar" lite i mitten så vattnet rinner däråt och sen vidare ner i saltet. Tänk bara på att om det är kallt kanske vattnet i handduken fryser och då är du ju lika långt .. så hink+handdukslösning gör sig bäst antingen inomhus eller en när det är plusgrader ute. Länk <- torrboll. |
|
|
Tack DeWa, nu vet jag vad en torrboll är =) , blir att byta ut tygmattorna mot gummi under vintern samt skaffa en torrboll,, |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.