|
|
|
|---|---|
|
Bilen beteer sig fullständigt normalt i farter upp til 120km/h men därefter börjar den vibrera, kan det bero på dåligt balanserade däck? PS: Däcken är nya vinterdäck på M 17'' fälg, kört i en månad med dom. | |
|
Vad är det för däck och hastighetsklass? En del däck uppför sig ju sämre än andra. Mvh, Fredde |
|
| Nokian WR G2, vet ej hastighetsklass men dom borde iaf klara 14km(h garanterat. | |
| Nokian WR är väl mellaneuropeiska däck så de klarar nog minst 210 km/h och borde inte vibrera i 120. Låter som däcken borde blanseras om. | |
|
Med största sannolikhet så är det en balansering av hjulen som gäller. Skiljer en hel del i hur olika gummiverkstäder sätter vikter, vilka maskiner som används etc. Anlita några du känner förtroende för eller fått rekommenderade. Mvh, /Wille |
|
|
Hm, har samma problem med mina vinterdäck, Michelin pilot alpin, har jag märkt. Vibrerar lätt när man passerar 120. Antar att de bör balanseras om även om de är splitter nya. Gäller väl att välja rätt verkstad som Wille skriver. Mvh, Fredde |
|
|
Mitt problem försvann efter en balansering hos Euromaster. Deras maskin är inte att leka med, riktig proffs grejer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.