|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ska köpa nya fälgar till min 525iAM E39. Tycker att BBS - CHALLENGE är väldigt snygga speciellt på E39. Frågan är vilka dimensioner man ska satsa på. Kör nu med M-pkt standard fälgar 9*17'' (?). Ju större och bredare fälgar desto snyggare (till en gräns såklart). Vill inte ha märkbart sämre komfort, är ju dåligt som det är nu, vad ska jag satsa på? Är 10*18" alldeles för stötigt? Känns bilen betydligt klenare med lite bredare och högre fälgar? Kom med era åsikter och erfarenheter, gärna tips på andra fälgar också! | |
|
hej hade 9/19 10/19 med 235/35 o265/30 på min 540 m-pkt och det var ingen större skilnad mot 17 tumarna förutom om vägen var rigtigt kass kör bbs sitter klockrent på e39. |
|
| glömde en sak bilen kändes lite tröttare +du tappar 10 toppfart | |
|
Kör med 8x18" med 235/40 runt om på min 530T med M-sportpaket. Jämfört med 8x17" och 235/45 som satt på innan så är det ytterst marginellt stötigare samt att förbrukningen ökat något. Så att gå upp på 18" är inget du bör vara rädd för komfortmässigt, BMW är duktiga på att få till fast chassi med stora fälgar och ändå ha bra komfort. Min tidigare V70 med 17" var bra mycket stötigare och slamrigare än 530'n med 18". ___ //Ulf |
|
|
Tack för svaren! Då blir det nog bbs challenge 18'', eller har ni några andra tips? |
|
|
Funderar också på en uppsättning BBS Challenge till min E39. Någon som har bild på en E39 med 18" Challenge? Har bara sett 19" samuel2: Har du hittat någon som säljer dom till bra pris? Mvh Anders |
|
| 18" funkar bra ihop med m-pkt men kör inte med 10" breda fälgar fram utan mera lagom 8.5"! | |
|
Har ej hunnit kolla upp bästa pris ännu. Vilken bredd är att rekommendera fram resp. bak för bästa utseende med tanke på fälgkanter osv. |
|
|
till 8.5 tum blir nog 245 bra och till 10 275-285 hade 265 på min 10 men det såg inte bra ut däcket inanför fälgkanten samma med 9 hade 235 såg inta bra ut |
|
|
Hej. ja bytte från 16 tum till 10x18 bak å 8,5x18 fram..har ej känt av acc. nedgång lr minsking i toppfart(-10)som nån tidigare uppgav.. Ljudnivån o lite mer stötighet tillkommer ju såklart..Vill man va fin få man lida lite pin;) |
|
| Vad tycker ni om dessa? Har aldrig sett de på en E39, finns kanske en anledning? Länk | |
| Har 8.5 fram och 10 bak med 235:or fram och 265:or bak , ser precis ut som det ska! dvs däck vs fälg ligger jämnt/rakt , fälgarna på bilden har jag svårt för att se mig på en E39 , kan bli kanon men också flopp. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.