|
|
|
|---|---|
|
Nya sommardäck i bak skall införskaffas. Då kommer frågan, hur brett vågar/bör jag ha? fälgarna är 18" samt 10" breda ET 19. I fram har jag 18" 8,5" med 235/40, så efter lite uträknande (kan vara fel) borde jag ha 275/35 för att få samma omkrets fram & bak. Är det någon som kör på ET19 samt 275/35 utan skrap? skulle gärna vilja ha svart på vitt innan man beställer:) MvH Robin | |
|
Jag kan inte säga svart eller vitt.....Men tar du 265:or istället så hamnar du närmare framhjulen i höjd och rullomkrets.... Länk |
|
|
Bluppen: såg själv att 265 skulle vara närmare nu, måste ha varit lite vilsen:) det är ingen risk att man får lite "tysk stuk" med 265 när det är så pass bred fälg. Har 255 på nu och det ser inte vackert ut precis:) |
|
|
Standardfälgarna bak på M5 är 9,5x18" med ET22 och däcken 275/35. Dina mått betyder att fälgkanten hamnar 9-10 mm längre ut än M5:ans fälgar och det borde inte vara problem. Väljer du 265/35 som passar bättre till 235/40 så minskar du ju också risken för skrap. M5:an har ju 245/40 fram. Nu är ju detta teoretiskt så förhoppningsvis är det någon som praktiskt har provat som kan ge dig ett bättre svar. ___ //Ulf |
|
| Kanske kanske blir lite tyskt stuk...Men den storleken du har på fälgarna e precis vad jag e ute efter..Sen köra med 235/265..Vill absolut inte ha högre hjul bak + att det fyller upp hjulhusen tillräckligt ändå då jag planerar att sänka mer fram.. | |
|
Ja men det verkar ju lovande då iaf! Lite tyskt kan jag ta, bara det inte är lika tyskt som det blir med 255, påminner mer om 30 profil ibak. Får hoppas att nån kör med ET19 så man får se. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.