|
|
|
|---|---|
|
hur kan man snklast ta reda på om man har diffad bakaxel. bilen ifråga är en manuell 328 -95a, inte körduglig och står inte på hjul. finns inte heller någon knapp framför växelspaken så man kan koppla ur antispinn så jag antar att den inte har detta.. mvh Danne | |
| Det ska så ingraverat i diffen, om du har möjligthet att komma åt och se. Mest troligt är den dock inte diffad, statistiskt sett. | |
| stå* | |
| hissa upp båda bakhjulen och snurra naven på bakaxeln med friläge i, snurrar båda naven åt samma håll har du diff | |
|
ok, får kolla i helgen då.. blir lite svårt o hinna runt på andra sidan när man snurrar själv ;) tack för tipset mvh Danne |
|
|
Bara för och vara språkpolis: D iffad finns det inte en bil som inte är om man inte kör svetsat... Diffbroms heter det. |
|
|
då får språkpolisen bita tillbaka - iffad är det ingen som skrivit heller ;) möjligen diffad.. men tror nog alla vet vad jag menade ///danne |
|
|
Alltså du snurrar ju bara på ena navet och tittar samtidigt om andra sidan snurrar med åt samma håll. Så vad du behöver hinna runt till andra sidan för förstår jag inte? |
|
|
det sitter inga däck på så bromsskölden skymmer skivan på andra sidan.. men jag ska nog klara av det :d ///Danne |
|
|
Eller så lägger du i en växel och utan hjul ska du inte orka snurra runt bromsskivan på nån sida. __ //Niklas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.