|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
har blivigt stoppad ett ex antal gånger av ångepolisen. skulle tro att det är upp emot 10 ggr på 1,5år. men jag förstår dem till viss del. har råkat ha några misstänkta i bilen. har lärt mig att inte ta in vem som hellst i bilen. men de var ju skyssta med mig.. iaf. blev stoppad 2 ggr på 3 min i samma kontroll i somras. blev stoppad nu i heligen i bmw:n hade ogiltigt skattemärke och körde med dimljus och parkering på natten inne i stan där det är belyst. tanten klagade och skrev på en lapp. jag käfftade emot och sa att jag inte fått mitt nya skattemärke och att jag trodde man fick köra med dimljus och parkering under belyst område. då sa hon att jag hade kört med 4 halvljus. då blev jag förbannad och bad henne och hennes kolega att ställa sig framför bilen. efter mycket om och men gjorde de som jag bad de om. jag frågade om det va så det såg ut när de stoppade mig "ja" fick jag som svar. sen tände jag halvjluset och sa "inte fan vare så det var iaf?" "du får ändå inte köra med bara dimljusen för de bländar!" "då ber jag om ursäkt för det viste inte jag" och så skifftade jag om till bara halvljuset. skitsur nästan skrek den kvinliga polisen åt mig att jag skulle sätta dit skattemärket bums. sen typ skrek hon att jag skulle fara därifrån. mitt beteende borde gett dryga böter + felen. (hade inte fått skattemärket heller) jag vet inte vad som tog åt henne egentligen. hon är också känd för att sätta dit folk för minsta lilla eller så hittar hon på saker. nej jag ljuger inte. har varigt med om det när polare fått böta för fel de inte hafft. Bmw OWNZ |
|
|
Det är krasst sett skit samma vad du vet eller inte vet, du kan givetvis bötfällas även om du hävdar att du är ovetande. Och dimljus + parkeringsljus är olagligt när det inte råder dagsljus. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Jag har varit i kontroll totalt 5ggr på mina 6,5 år med körkort. 4ggr i en bmw e30 (med endast en fortkörningsbot som följd, altså inga fel på bilen) och en gång i en e36. Då sak till läggas att jag varit ägare av e30 i ca 2år och e36 ca 4år. Dessutom påstod polisen att "det måste gått i över 200km när vi mötte dig" i 36:an och då är det väll inte så konstigt om de stoppar en... Slutsats: Jag måste hålla med om att man blir stoppad mycket i en BMW e30! |
|
|
Jag blir alltid stoppad av polisen med min e39 jag är 24 år helt otroligt dom frågar efter knark hela tiden man blir så less jag är varken knarkare eller har nånsin haft med sånt att göra. Jag är utländskt född i Svergie jag jobbar som alla andra tagit lån o köpt bilen jag är väldigt stolt över min bil samma sak med grannarna dom får ha feta bilar men man ser blickarna när jag kommer hem från jobbet. En grej som jag tyckte var drygt grannen har en saab 95 2,2t nåt sånt inget märkvärdigt sen när farsan köpte en saab 95 TD ooo den måste vara dyr sa grannen jag blev skitsur vi har bott här i över 30 år hela familjen jobbar alla betalar skatt. Grannen fråga mej men bmw det måste vara jättedyrt jag ba sucka hon sa till mej vad betala du jag sa med ironi 400 tusen 2 dagar senare när jag kom hem stod några bilintresserade på gatan vi brukar snacka skit o dom hade fått reda på det jag bara garvade... och det gjorde dom oxo :) Dont Judge ppl det gäller snutar oxo dom är alltid skitdryga mot mej varför va fan har jag gjort????????? det blev så illa en gång så dom log mot mej o viknka förbi mej pga dom kände igen mej . Jag bor i ett bra område lungt och skönt inget som händer men men va ska man göra Mvh:Dana Ha det gott alliopha (va tvungen att skriva av mej) |
|
|
Frrla: Ogiltigt skattemärke, dimljus och misstänkta personer i bilen. Förvånad? Låter faktiskt som polisen sköter sitt arbete i ditt fall. Mvh |
|
|
Jaa... F*n va bra ni klarar er :) Har haft körkort i 12,5 år å kört ca 80.000 mil varav ca 70.000 mil med BMW E30. Blir stoppad ca 15 ggr./år å får hastighets böter 3-4 ggr./år vilket resulterar i indraget körkort typ 1 gång/år. Tilläggas bör att tex. farsan som kör toyota camry blir stoppad typ 1 gång vartannat år å har fått en (1) ynka bot i hela sitt liv (haft körkort i 40 år) btw. jag är ändå ingen "vettvilling" i trafiken utan kör med förståndet men typ nattetid när man är ensam ute på vägen blir det ju lätt att man rullar in i 60 område med 75-80 sådär.. + å såklart tror dom ju genast dom ser ens E 30 med vita rallyfälgar att man är en "vettvilling" eller att man inte har bes. å reg. iordning. å btw... Jag bor i Finland :) |
|
|
Hej Bunf Det var inte snällt sagt /: 1.Misstänkat personer??? jag är varken kriminell eller umgås med kriminella personer 2.ogiltit skattmärke =jag betalar min skatt 3.dimljus = nej jag har dom inte på tack för den hoppas du fick svar på dina frågor....... |
|
|
HAHHA!! ja visst tycker jag att de ska stoppa mig om de misstänker att det är nått skumt på gång. klandrar dem inte för det. men att jag fick åka utan bötfällning när den suraste tanten i hela ånge är polis och stoppar just mig som hon vet att jag brukar köra lite för fort och sladda nån gång.. en gång körde jag i 45graders vinkel på en gräsmatta när jag mötte dem på fel sida utan att de stoppar mig :S hade då en citroen xantia som jag körde vart som hellst med. var uppe på några trotoarkanter och genade överallt. polisen vifftade bara med fingret och såg sur ut. föresten. ska jag behöva betala böter om polisen stoppar mig för att skattevetket eller vilka det nu är som skickar ut skattemärket är mer än 1 vecka sen att skicka ut det? Bmw OWNZ |
|
|
Lifestream: Har jag missat något? Ledsen om du kände dig träffad men detta var ett direkt svar på "Frrla´s" inlägg... |
|
| Hörni killar !!! Sluta upp å bråka med varandra. Hata snuten istället för att dom årkar bråka med vanliga bilister istället för att ge sig i kast med dom verkliga brottslingarna. | |
|
Hur ska polisen kunna sluta "bråka" med vanliga personer? Ok om de är otrevliga mot den som kör är väl en sak. De gånger jag blivit stoppad har poliserna varit trevliga i alla fall och det kallar inte jag att bråka med folk. Handlar nog lite om hur man bemöter dem också. Jag har blivit stoppad massor med gånger och det gör mig inget, tycker tvärtom att det är bra att de är ute och kollar upp folk. Hur ser man förresten skillnad på vanliga personer och kriminella som färdas i en bil? ///BMW - Was sonst! |
|
| Att dom har "stickkontroller" å kollar alla som kommer körande är ju faktiskt helt ok (tex blåsprov) men att hela tiden (ofta mitt i nätterna) när det inte just är någon trafik stå på 60 områdena å ha radarkoll DET anser jag är att bråka med den hederliga bilisten (även om han rullar in med 75 vid 60 område) just tex. nattetid när det inte finns varken annan trafik eller fotgängare eller övrigt ute. Då borde dom sätta sig i bilen å åka ut å spana lite grövre brottslingar istället efdftersom dom när det gäller den grova brottsligheten ofta skyller på RESURSBRIST !!! Samma med allt vad dom "jagar" moppekillarna för att dom har nån kugg mer eller mindre än tillåtet. iaf. här i Finland blev det hela mycket värre åxå sen det började heta att polisen ska vara "självbärande" alltså böterna dom delar ut ska finansiera deras verksamhet. Funkar ju inte alls för nu satsar dom ju bara på att sätta dit "hederliga bilister" bara för att det är så jävla lätt att få pengar av dom. Å btw. jag är ALLTID hyggligast möjligt mot polisen för jag vet att man slipper liiite lindrigare undan då , men iaf. | |
|
Jag är rätt tveksam till att trafikpoliser ska ge sig ut och bekämpa tung kriminalitet... Det är så otroligt lätt att hiva ur sig klyschan "ut och jaga riktiga brottslingar" |
|
|
Jag har märkt en attitydförändring sen jag köpte min första BMW för ca 3 år sedan. (en svart E46) Jag körde Saab och Audi ca 15 år innan. Det dröjde inte länge innan jag blev stoppad första gången. En galen snut kallade mig hänsynlös och skrev ut böter på 1500 spänn för att jag kört hela 100 km/h på 90-väg. Hänsynlös? 100 på 90-väg...ensam...hmmm. Detta hade aldrig hänt i Audin. Det är jag säker på. Sen är det ju konstigt att nästan alla bilar jag kör om blinkar surt med helljuset. Eller folk som kommenterar en kanske något improviserad parkering. Detta hände inte heller innan BMW-tiden. Någon som märkt något liknande? Menmen...BMW ska man ju ha så! |
|
| Har haft körkort sen -97 och alltid klarat mig från poliskontroller, flygande besiktningar osv förutom en gång efter ett värdetransportrån. Då kollade dom bara i baksätet och bagageluckan. När jag köpte första BMWn i våras tog det 5 veckor så blev man bötfälld för 38km/h på 30 väg. Sen förra veckan blev jag stoppad på väg till gör-det-själv macken och fick en utskällning av ena polisen för att en så fin bil var så skitig. Hade gjort skattemärket synligt men inte resten av nummerskylten. Kom undan med att jag va ovetande om att hela skylten måste synas och att jag faktiskt var 500 meter ifrån tvätthallen. :) | |
| För en vecka sen rök min polisoskuld då jag blev stoppad och fick blåsa.. Yay ! :) | |
|
Newman: Jag håller med dig! Märker också sånt i trafiken. Har aldrig blivit stoppad innan föräns första gången då jag accelererade till 100km/h ganska snabbt och med riktigt hög bas och musik på. Polisen stannade mig och sa "tjena brorsan, hade du brottom eller?". Bilen står på min pappas namn, och då sa kollegan "har din pappa hörselproblem?". Till slut frågade båda poliserna om jag kunde sätta på lite musik, då sa jag visst.. De sa även "höj nu riktigt med musik, fet bil du har, låg den var" osv.. Dem skakade på huvudet i takt med musiken även. Snacka om att jag aldrig kommer att glömma det! :) Andra gången jag blev stoppad, en vecka efter detta. Hade jag lagt dit en sportavgasrör som verkligen låter. Polisen tvärbromsade och vände efter mig. Fick 1200kr i böter för dimljusen. Även om jag var lugn och erkände till slut att jag var dum osv.. Kan säga så här att med sportavgasröret och rullandes med riktigt hög musik får verkligen väldigt många och nästan alla poliser jag kört förbi att glo. Det där med E30 vet jag inte riktigt. Hade en E30 Cab men blev aldrig stoppad. Kanske för att jag ägde den i 3 månader och körde den sällan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.