AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.554

Kompressormatad 740 E32 vs M5 E39

s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Hej

Har blivit mer och mer sugen på en E39 M5. Samtidigt finns det inget häftigare än en riktig sleeper. M5:an är ju en hyfsad sådan men att kompressormata min 740 istället vore grymt. Naturligtvis behåller man orginallooken så mycket som möjligt. Sen finns det inte mycket som slår ljudet av en kompressor som tokvarvar ihop med en V8:a.

Kul och höra andras åsikter.

MVH Sven
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Kan nog hålla med dig! Vad för koncept hade du tänkt dig på 740:in i så fall? ESS eller cheva 350 med kompressor:-)?

Mvh Danne
s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Vet inte än men man blir imponerad när man läser om norrmännens bedrift som har kompressormatat en M3 som spöat alla tänkbara supersportbilar på Nurnburgring inkl Veyron och Carrera GT. Samtidigt verkar Alutech prisvärda med sina Rotrexkompressorer och de är ju på hemmaplan s.a.s

MVH Sven
Da
1.734
Daniel.F...
Låter som roliga planer du har vad har du för budget om man får fråga? här har du en film fast e 39 dock :-( Länk

Mvh Danne
Da
1.734
Daniel.F...
Ojj byt 9:an till en 8:a!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det är ju alltid kul med mera effekt, men om du ska ta dig upp till E39 M5-prestanda (och förbi) är det ju frågan om det är värt att lägga ner typ 50k eller mer på en 15 år gammal bil med - hur många mil?... Men den frågan avgör ju du, så klart!
Att sedan matcha en Veyron - tja, tror inte trim för en halv miljon räcker :)
Tycker mao det är vettigare att att köpa en M5:a eller B12:a istället.

s.
254
s.frejd
640d Cabriolet - 12
Det kostar väl runt 50-60.000 så den budgeten måste man ha.
Sani, du missförstår mig nog 100%. Att matcha en Veyron med min bil är väl knappast tanken, utan vad jag skrev var att norrmännen har trimmat en M3 som spöade Veyron på Nurburgring och det är mäkta imponerande.
Sen är det väl kanske kul och köpa sig en M5 eller B12 men jämför man det mot att sätta in en kompressor i en 740 så är det hundra gånger ballare med en sleeper (som ju 740:n blir). Är dessutom inte ute efter att slå dem i prestanda utan det är bara själva grejen som är kul.
Min bil har gått över 20.000 mil så först får jag ta reda på hur motorn mår, är den väldigt välskött med oljebyten så spelar milen en mindre roll. Sen om det inte håller får man väl byta motor. Kanske stoppa i en M5:a 400 HK motor.

Tack Daniel F för filmerna, Dem går rätt bra med "Supercharger".

MVH SF
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.